Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 30 juni 2013

Many days off

Från vänster, Sensei Poh Lim, jag, Nicklas Krona,
Sensei Kawasoe, Sensei Naito & Sensei Taylor
Nu har jag sammanlagt befunnit mig i Norge i 20 dagar. Nu är det endast 10 dagar kvar innan jag tar semester i ett par veckor! På sista tiden har det varit lite jobb och mycket skoj. Har spenderat lite trevlig tid tillsammans med Louise och Jesper som jag verkligen inte träffar allt för ofta och jag har blivit bjuden på god middag och haft sällskap för ovanlighetens skull till middagen, det är ju inte helt fel. Var dessutom och shoppade i Oslo med en kollega som var väldans trevligt, men ack min stackars plånbok! Jag har dessutom för andra året i rad varit på karateläger i Tönsberg och i år var jag ledig alla fyra dagarna vilket ledde till härligt inspirerande träning! Om ni vill läsa om mina erfarenheter av lägret förra året så kan ni göra det här och här. Och om ni vill läsa om årets läger kan ni göra det här. Så jag tackar och bockar för ännu ett otroligt roligt läger och det var härligt att se alla igen! Hoppas vi ses även nästa år!
Imorgon börjar allvaret med arbetet igen och imorgon är min första dag på den nya avdelningen GSR vilket kommer bli mycket spännande och ser verkligen fram emot det.
Har som alltid haft tur med vädret så fort jag har varit ledig, regn regn och åter regn. Inte så skoj. Har dessutom haft den optimala turen att få en urinvägsinfektion vilket ledde till att jag fick betala 375:- för att bli dunkad i ryggen och få ett recept på penicillin inte vad jag var direkt sugen på att göra i den här veckan.
Men som sagt snart semester så man kan få vila upp sig!

Tidigare i denna månad (närmare bestämt den 9 juni) fyllde en fantastisk man år. Han fyllde dessutom jämnt! 50 år blev denna otroliga man, en av mina absolut största idoler. Han sa att han skulle sluta arbeta när han fyllde 50 vilket jag har varit orolig över i många år. Men än så länge verkar det som att han tänker fortsätta ett par år till vilket glädjer mig. För jag vill se mer av min idol, min inspirationskälla och den häftigaste genom tiderna (enligt mig då förstås). Så grattis på födelsedagen i efterskott! Inget kan passa bättre än att dessutom recensera en film med dig i. Jag tror att alla har kunnat lista ut vem det är jag pratar om...

Public Enemies 

(2009) 
I början av 30-talet härjade en stor krigsvåg i USA av de legendariska brottslingarna John Dillinger, Baby Face Nelson samt Pretty boy Floyd och polisen gjorde allt för att hindra dom. Filmen baseras på riktiga händelser under 30-talet. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Johnny Depp: ++++
Genre: Action

En riktigt cool gangsterfilm. Gangsterfilmer är ju inte direkt mitt första hands val, men den här filmen överraskade mycket. Musiken är grym, riktigt grym! Filmningen är häftig och har mycket udda stil samt att skådespelarna är grymma! Riktigt nice film, och Johnny Depp imponerar som alltid och visar ännu en gång att han kan spela vilken roll han vill! Tyvärr blir den lite för seg stundtals.
Rekommenderas till er som gillar gammaldags originella filmer med gangsters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar