Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 31 juli 2011

Trött som efter 26 år i djungeln ^^

Hejsan!!
Är nu hemma efter en lååång dag på jobbet... bara 14 timmar, mamma var snäll och hämtade mig så jag slapp att gå hem i alla fall. Tack snälla mamma <3
Har helt galen träningsverk sen igår också, jag och Jacob var ute och joggade och sen körde vi styrketräning, det känns att man inte har tränat på länge, man hinner ju inte det så mycket när man jobbar hela tiden tyvärr.
Men i höst ska det bli massa träning!!! :)
Slutsats: Jag är alltså sjuukt sliten idag, dock förmodligen inte lika sliten som Alan Parrish som fick spendera 26 år i djungeln..... någon som har räknat ut vilken film det är jag ska prata om idag??

Jumanji (1995)
Alan Parrish hittar en dag ett konstigt brädspel nergrävt i marken, han blir nyfiken och tar med det hem, han och hans kompis Sarah bestämmer sig för att prova spelet när det är Alans tur kommer det upp i spelet att Alan får stanna i djungeln tills någon slår åtta eller fem. Alan Parrish försvinner in i spelet, i skräck flyr Sarah därifrån.


26 år senare hittar syskonen  Judy och Peter spelet och även dom bestämmer sig för att spela, Peter lyckas slå en femma och ut ur spelet 26 år senare kommer Alan. I jumanjis regler står det att man måste spela klart för att allt ska bli som det brukar igen... kommer de våga spela klart när de inte vet vad som väntar här näst i spelet? 


Mitt betyg:
Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++ 
Produktionen: ++++ 
Regi: ++++
Miljö: +++++




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar