Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 2 augusti 2011

Will I lose my dignity

God dag, ber om ursäkt att jag inte la upp ett logginlägg igår. Jag hade alldeles för mycket att tänka på, det tog slut med min pojkvän igår... vi hade varit tillsammans sen jag var 16. 2 år och nästan 5 månader. Man kan inte förneka att det känns tomt och man känner sig ensam, men man känner sig samtidigt befriad, man ska inte behöva gå och vara ledsen hela tiden även om man älskar någon otroligt mycket så jag tyckte det var dags att det skulle ta slut. Jag säger bara att hellre att han är arg än ledsen, ni som vet min version av det hela förstår precis vad jag menar....

Nu till filmen, jag har legat och vänt och vridit på vilken film jag ska ta. Jag ville ta en riktigt sorglig för att det är så jag känner mig just nu... sorglig.

Jag kom därför fram till att jag ska välja filmen RENT idag. Det är en av de sorgligaste filmerna/pjäsen jag sett men samtidigt en av de finaste. Den visar att kärleken övervinner allt och har man bara vänner så löser det sig... vilket jag har, tack alla ni som finns här för mig nu när jag behöver er som mest <3

RENT är också en av de filmer så gör mig lyckligast i världen eftersom när jag gick tvåan i gymnasiet gjorde vi tvåor och treor (cirka 90 elever) en helt fantastisk produktion, vi alla tillsammans gjorde RENT här på konserthuset i Karlskrona.

Det är det häftigaste jag har varit med om i hela mit liv att få jobba med alla fantastiska människor som sliter för att få ihop något sådant fantastiskt!!! Jag säger bara att de var bland de bästa dagarna i mitt liv! tack för allt det, ni som var inblandade :)

RENT
Enkelt sagt handlar filmen om några vänner som lever i den fattiga delen av New York, de försöker övervinna saker tillsammans och klara av vardagen som till exempel att betala hyran. Vissa av vännerna är AIDS- smittade och försöker klara sig som vanligt trotts sjukdomen. De försöker alla nå någonstans i karriären och försäka klättra uppåt i livet. Men dras ibland neråt.
Jag vill inte avslöja för mycket så ni som inte har sett den SE DEN! ni som har sett den SE DEN IGEN!

Det är en av de mest fantastiska filmer/musikaler jag har sett, musiken är underbar och allt är bara så fint så se den för Guds skull!!
                                           En bild ur vår version av RENT!

Det var allt från mig denna förmiddag det kommer mer ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar