Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 4 januari 2014

Extreme hair makeover

Mitt hår idag!
För ganska exakt tre år sedan var det en del av mina vänner som tyckte det var tråkigt att de aldrig hade
Jag och min kära syster för 3 år sedan
sett mig i långt hår. Jag hade haft kort hår sen jag var knappt sex år gammal och har nästan alltid haft det efter det. Jag har haft en del snygga och en hel del mindre snygga frisyrer under alla år. Alla har lett till olika saker. På högstadiet ledde en ful frisyr till att jag fann den otroligt bra och behändiga bandanan som jag älskar att använda. Men för tre år sen när jag hade mitt hår som absolut kortast lovade jag dom att jag skulle låta håret växa, och det har jag gjort i 3 år. Jag kan meddela att det växer som ogräs! Nu har jag börjat vänja mig men det tog lång tid. Det finns för och nackdelar med de flesta längder på håret. Kort är mycket bekvämare, men långt är kul när man kan göra frisyrer med det (när och om man nu orkar det). Något som jag också har märkt är att långt hår får många killar att vända blicken efter en (på gott och ont antar jag). Men nu som sagt tre år senare har mitt hår växt över 30 centimeter, ganska otroligt. Men imorgon ska det klippas! Kan dock lugna er oroliga människor som gillar mitt långa hår att det ska bara klippas en bit... fast en ganska bra bit! Ni får se hur det blir helt enkelt! Hår kan göra extremt mycket på en person och alla klär i olika stilar på håret vilket gör det extra spännande! Och man kan aldrig veta vad man passar i, så våga prova för guds skull. Det har jag gjort, kanske lite för mycket ibland... Men vilken film kan passa bättre i ett blogginlägg som handlar om hår än just musikalen...



Hair

(1979)
Claude Bukowski åker till New York eftersom han snart ska rycka in i militären för att kriga i Vietnam. En dag är han i Central Park och stöter på ett gäng med Hippies som han börjar umgås med. Han träffar även en vacker flicka och det blir kärlek vid första ögonkastet. Allt detta leder till Claudes största äventyr någonsin.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: musikal, komedi, drama
 
En härlig musikal med fantastisk musik och danser. Mycket bra handling men stundtals lite seg. En stor klassiker men konstigt nog tycker jag inte riktigt att den är lika fantastisk som alla tycker men trotts allt mycket bra i alla fall. En film som nog de flesta har sett (även om jag såg den först för bara några år sedan). Bra och helt klart godkänd men inget mästerverk i mina ögon.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar