Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 5 januari 2014

Ta tag i musiken!

Nya frisyren! 
Nu är det gjort! Håret år klippt och det blev en ganska rejäl bit men jag är nöjd! Något som känns konstigt är när man drar fingrarna genom håret och det tar slut fortare än vad man är van vid och det jag kommer sakna mest är att göra en lång fläta av håret! Men annars är jag nöjd och skulle jag vilja ha långt hår igen är det bara att ge tusan i att klippa sig. Syns inte så bra men har klippt det så det är längre fram och sedan kortare i nacken.

Igår såg jag en film jag varken sett eller hört talas om. Det handlade om några tjejer som spelade i ett band och jag började genast tänka på mitt elpiano och min gitarr uppe på mitt rum som har stått och dammat sen nästan två år tillbaka. Känns väldigt sorgligt och jag känner att nu är det dags att ta tag i spelandet igen! Är ju så fruktansvärt kul när man väl håller på och hade varit kul att komma igång med det igen. Är ett himla bra sätt att få tankarna bort från allt det stressiga i livet och är dessutom väldigt inspirerande. Så det ska jag verkligen ta tag i, hade ju varit kul att våga spela någon gång för Johan som har velat höra mig spela sen vi blev tillsammans. Så han är den första som ska få höra när jag har kommit igång igen. Så dags för dagens film som jag själv som sagt såg för första gången igår!

Satisfaction 

(1988) 
Rockgruppen Mystery vill satsa en sommar på sitt band. De drar iväg för att söka ett jobb som musiker i en bar under sommaren. Mot alla odds lyckas de få jobbet och en spännande sommar börjar för de fem musikerna. 

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Komedi (fast en allvarlig sådan stundtals)

Blev väldigt förvånad igår när jag låg och tittade på TV och det plötsligt dyker upp en film med Julia Roberts jag aldrig hade hört talas om och jag tänkte direkt att den här måste jag bara se. En riktig 80-tals film med härligt bra musik och skön handling. Stundtals händer det kanske inte så mycket men hela filmen har en jäkligt nice stämning. Skådespelarna är kanon och musiken är som sagt grym. Billie och Hamlet är helt klart mina favoriter i filmen. En glad överraskning som jag rekommenderar, speciellt om man gillar starka kvinnliga karaktärer som äger den här filmen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar