Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 30 november 2011

Ganska kass månad

Resumé av månaden
Träning- kasst, varit sjuk över halva månaden typ
Skola- Helt ok, godkänd i allt hittills så det funkar bra
Vänner- Har inte hunnit umgås med så många jag vill, skyller på sjukan här med
Kärlek- ... haha står still just nu, men det kommer väl så småningom 
Fotografering- Massa inspiration denna månaden med mycket fina foton :)
Hmm vad har vi mer? Vet inte riktigt men överlag så kan vi säga så här, att vara sjuk i flera veckor saboterar en månad ganska rejält. Men månaden avslutades helt ok  då jag klarade av ett helt träningspass utan att sätta mig ner (jag tog det lugnare än vanligt så det funkade i alla fall).

Jag tänkte runda av denna månaden med ett härligt filmtips till er alla! Och eftersom det var länge sen jag hade en Johnny Depp- film så tycker jag det är dags nu!

Gilbert Grape (1993)
Gilbert Grape bor tillsammans med sin familj i en liten stad som heter Endore. Gilbert har flera syskon, bland annat en autistisk lillebror som Gilbert tar hand om varje dag. Eftersom Gilbert har så stort ansvar med sin bror känner han att han inte hinner leva sitt liv fullt ut. Men en dag kommer Becky till stan som ändrar Gilberts perspektiv på livet.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++


Underbar underbar film! Helt fantastisk skådespelarinsats av Leonardo Di Caprio. Himla fin stämning och vacker handling. Har ni inte sett den? Se den! Har ni sett den? Se den igen, den är värd flera tittar!

Nu tackar jag för mig denna månaden så hörs vi imorgon när det är första december och förhoppnigsvis snart snö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar