Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 1 december 2011

Vatten

Ett gammalt fotoprojekt i skolan med de olika elementen
Har varit väldans effektiv idag, massa skolarbeten klart och även planerat upp några av mina kommande dagar. Druckit snart 1,5 liter vatten idag med. Är sämst på att dricka vatten brukar knappt dricka något vatten, men det är ju tydligen att bra att göra det, minst två liter med så det får väl bli skärpning på det.

Jag älskar verkligen vattnet, älskar att simma. Jag skulle kunna simma varje dag om jag bara hade haft tid till det. Man känner sig så lätt och avslappnad, det är en så himla härlig känsla att bara simma runt och inte behöva tänka på någonting. Men jag är ju skorpion som stjärntecken och vårat element är ju vatten så det kanske är en förklaring vem vet?  

Lady in the water (2006)
Cleveland Heep är en en helt vanlig man, men en dag visar han hjältemod då han räddar en ung kvinna från livsfara. Men Cleveland märker att den unga kvinnan inte är som alla andra. Cleveland dras in i en kamp om att försöka skydda den unga kvinnan mot mystiska krafter som inte vill att hon finner vägen hem.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: +++


En väldigt annorlunda och konstig film, den är klurig att förstå och man begriper inte alltid vad som händer. Men det är en mystisk stämning i filmen som gör att man ändå håller sig intresserad och nyfiken på vad som kommer att hända. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar