Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 2 november 2011

Hyperventilera!

Är det inte underbart när man kan göra studierna när man sitter på sängen! Att göra grupparbete via skype är ju underbart chill, bara nej nu är jag hungrig jag tar en macka så kommer man tillbaks efter 5 minuter! Härligt värre, mer sånt tack! ^^ Imorgon är det skola i tre timmar, är lite nervös över vad vi ska göra när man läser beskrivningen men det ska nog gå bra tror jag.

Jag lider av klaustrofobi och jag får verkligen panikångest när man t.ex. ser på klipp där folk är instängda eller blir inlåsta i lådor eller liknande. Jag blir alldeles gråtfärdig och får svårt att andas. Verkligen hemskt. Många saker skulle jag gärna prova här i livet, men jag skulle aldrig, aldrig gå in i en grotta som jag inte visste hur den såg ut inuti.

Instängd (2005)
Sarah och hennes 5 tjejkompisar är väldigt äventyrslystna. De älskar utmaningar i livet. En dag dör Sarahs man och dotter. Ett år senare bestämmer sig Sarahs kompisar att dra med Sarah ut på nya äventyr. De bestämmer sig för att ge sig ut på en grottexpedition. Men när de börjar sin expedition rasar ingången samman och de måste hitta en helt ny väg ut. Men inne i grottan lurar värre saker än de kunnat ana.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


Usch! Jag sitter alltid och hyperventilerar genom hela filmen. Så mig lyckas de skrämma i alla fall. Inte just kanske för att den är otäck hela tiden, men det här med grottor som sagt skrämmer mig. Jag tycker den här filmen är riktigt bra och ovanlig. Men filmen är ganska mörk och det är ibland svårt att se vad som händer vilket både ibland är irriterande samtidigt som det höjer stämningen rejält. Jag gillar att huvudkaraktärerna är 6 stycken tjejer och att dessa tjejerna klarar sig själva, de är inte som i typiska skräckfilmer då tjejerna är mesiga och behöver räddas utan här står de upp för sig själva och gör allt för att överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar