Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 31 oktober 2011

C'est la vie

Lite sliten, men långt hår börjar jag få i alla fall ^^
aj aj aj, efter ett träningspass hade jag hoppats att träningsvärken skulle kännas lite bättre, men ack så fel jag hade. Så min rumpa värker, jag har sträckt tummen och min tatuering ömmar. Men det kunde  ju varit värre ändå, eller hur? Så det är ju bara onödigt att klaga. Jag lever och har det gott, mer ska man inte begära i onödan ;) hehe. Imorgon är en ny dag, undrar vilka spännande äventyr som väntar?

På tal om att inte gapa efter mycket, jag vet att jag är naiv som säger det, alla människor önskar sig saker, man är aldrig 100% nöjd, oavsett vad man har så tycker man att man saknar något annat. T.ex. kanske det är lite väl mycket plats att flytta ut till ett stort hus med massor av rum och våningar när man bara är två stycken eller?

Them (2006)
Clementine och Lucas bor i ett stort hus öde och långt ifrån andra människor. En kväll hör de konstiga ljud utanför huset, och det kommer allt närmare, något försöker ta sig in, Clementine och Lucas flyr iväg men de fortsätter att jaga dem. Vilka är de som förföljer paret och vad vill dom?

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++



En riktigt obehaglig film. Det värsta är att den är baserad på en verklig händelse. Det gör en ännu mer arg och rädd att något sådant ens kan hända. Nu ska jag inte sabotera för er om ni vill se den. Men den här rekommenderar jag varmt om ni vill se en fransk skräckis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar