Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 14 februari 2013

You can't hurry love!

Singlarnas skräck! Det är den 14 februari de, paren blir plötsligt urgulliga och skickar både blommer och choklad som hoppar upp för alla på facebooksidan, under tiden går singlarna och gömmer sig någonstans och dyker upp igen den 15e. Hur firade jag min alla <3-dag då? Jo började med lunch och trevligt eftermiddagssällskap, därefter blev det pilbåge för hela slanten, gick tusen gånger bättre en sist! Smällde dessutom flera ballonger och känner att tekniken börjar sätta sig lite grann, de blir bara roligare och roligare för varje gång. Fick även ännu fler bra tips idag, längtar redan tills nästa vecka! Därefter blev de yatzy, gick skräp första rundan men därefter så blev det en utklassningsrunda från min sida, behövde inte stryka någonting och slutade på 549 poäng vilket är poängrekord för min del, känns som om flytet har varit med mig idag!

Men har inte blivit träffad av några amos pilar än så länge, men vem vet de kanske kommer, man ska ju inte stressa. Har varit singel i 1,5 år nu så ytterligare en alla hjärtans dag utan någon pojkvän kändes faktiskt inte så jobbigt detta året.
Det är som den här passande låten för alla dagens singlar som just denna dag nog känner sig lite extra stressade när man inte har någon att fira "kärlekens dag med".


You can't hurry love
No, you just have to wait
She said love don't come easy
It's a game of give and take

You can't hurry love
No, you just have to wait
You got to trust, give it time
No matter how long it takes

Men det är som texten säger man kan inte stressa på kärleken, den dyker upp när den dyker upp. Men jag tycker inte man ska tycka illa om den här dagen egentligen som många gör. Många säger att den är ytlig och så vidare, en löjlig dag som bara finns för att affärerna ska tjäna pengar.Visst de kanske den är, men visst är det en fin tanke med det hela, och man behöver ju faktiskt inte fira med sin partner, man kan göra som jag och Julia och sticka och skjuta några pilar! Men alla kan ju försöka vara lite extra trevliga mot varandra, speciellt då oss singlar emellan eller va säger ni? Men man får ju i alla fall hoppas att de som ogillar dagen inte gör de allt för mycket, det finns ju till och med dom som hatar alla hjärtansdag mer än någonting annat och då kan de ju bli väldigt otrevligt!

Valentine 

(2000)
Kate, Paige, Dorothy, Lily och Shelly har varit kompisar sen dom gick i skolan, de hänger fortfarande ihop nu många år senare och alla har samma dröm. Att hitta den perfekta mannen i sina liv. När de sedan blir dags för alla hjärtans dag så får alla tjejerne plötsligt varsitt obehagligt kort ifrån okänd avsändare, de hela börjar som ett sjukt skämt, men de visar sig ligga mer sanning i korten än de kunnat ana. 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Skräck

Hmm ja, lite B-skräckis egentligen. Lite småruggig med otäck stämning i filmen, själva handlingen är ganska långsökt och skådespelarna är väl inga höjdare, men trotts det har jag en liten förkärlek till den här filmen. Just det här med att det är en så pass sorglig dag för många och lycklig för många gör att filmen utspelar sig på en ganska bra dag för just en mördare. En svartsjuk människa mot hela världens lyckliga par, lite lagom läskig för dom som inte gillar skräckis, och en ganska klockren film för er som inte gillar romantiska filmer kan man väl säga. 

Imorgon är det en ny helt vanlig dag glöm inte att visa varandra kärlek då med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar