Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 3 februari 2013

Tillbaka i de gamla livet, snart!

Sista tiden på sjukhuset var ingen höjdare då jag fick sova i korridoren, kan väl sammanfatta det sista dygnet där som hemskt, då jag fick uppleva ekande tv-apparater från olika rum, tända lampor sent och vakna av dem på tok för tidigt, spring och annat jobbigt med endast 3,5 timmars sömn som slutresultat. Det var självklart ingens fel, men jag kommer ha mycket större förståelse för alla sjuka människor på sjukhuset. Det är inte kul alls, så jag valde att bli utskriven dagen efter och  är nu nästan helt återställd, magen bråkar fortfarande lite och efter första vecka på praktiken har det varit en trött helg. Men det känns fantastiskt att ha fått komma igång på sin nya praktik, en så länge trivs jag jättebra och har en kanon-handledare och alla är trevliga så de här kommer nog bli finfint. I helgen har jag börjat försöka träna lite också, de har gått lite trögt men det kommer nog snart hoppas jag.
Så helgen har varit lugn, lite film, spel och myskväll hos Therese m.m. Precis lagom helt enkelt. Idag har det ju varit fantastiskt väder också så det fick bli en långpromenad och tack vare strålande sol kunde jag få ta på mig den bästa accessoaren som finns. Solglasögon! Första gången för i år och jag kan se ljuset i tunneln till våren trotts att de kom ny snö igår. Solglasögon är ju helt klart en av mina favoritsaker att ha på mig, fruktansvärt bekvämt och snyggt, man kan titta vart man vill (att spana in någon utan att de blir pinsamt är ju riktigt bra) och jag behöver inte tänka på sminket. Fantastiskt helt enkelt.


Bakom mina solglasögon
kan jag va' mig själv.
Allting blir så vackert genom,
genom mina solglasögon, är ljuset alltid gult.
Allting känns så riktigt bakom.



De är inte lika kul när andra personer har solglasögon och man blir osäker på vart de tittar, fast å andra sidan så är det bra ibland att de har solglasögon så man vet vart de befinner sig i alla fall.

Invisible man 

(2000) 
Sebastian Cane är vetenskapsman och tillsammans med sina kollegor har de forskat fram ett serum som gör varelser osynliga. När det är dags för tester på en människa bestämmer sig Sebastian att testa det på sig själv. Men serumet gör inte bara att man inte syns för omvärlden utan det påverkar även den mentala hälsan... 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Effekter: ++++
Genre: Skräck/Thriller

Väldigt intressant och ganska spännande film, ganska obehaglig och väldigt häftig. Coola effekter och Kevin Bacon är ju en av mina favoritskådespelare så han höjer ju filmer ytterligare, de andra skådespelarna är inte lika bra tyvärr. Handlingen är lite tunn och det händer inte allt för mycket, men som sagt så gör effekterna och stämningen i filmen en hel del! Lite lagom läskig film för er som inte är överförtjusta i skräckfilmer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar