Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 1 oktober 2013

80-talet, men vart tog jag vägen?

80-talsfamiljen! :)
Hej! Hur är det med alla därute i cyberrymden? Vet att det var längesedan nu jag skrev, men kände att jag behövde en paus för inspiration och det har jag hittat nu. Så nu är jag mer taggad än på väldigt länge att skriva igen och jag hoppas ni finns kvar där ute och vill fortsätta läsa min blogg! Vad har hänt sen sist? Tja alldeles för mycket, har avslutat den tråkigaste kursen hittills i skolan och har nu därmed gått över till att börja skriva C-uppsats och än så länge är jag inte skeptisk till det, även ifall det kanske inte är jätteskoj. Hårdträning har börjat igen, dels (och mest) inför tävling och dels inför mitt nyårslöfte, känns skönt att ha kommit igång ordentligt, även om mitt ringfinger inte mår speciellt bra just nu. På torsdag får jag en alldeles egen båge och pilar, bilder kommer på den på torsdag, den kommer bli toppenfin! Min älskling och jag har både hunnit fira 6 & 7 månader och hittat på massor av skoj saker ihop och med våra vänner, vi har gjort hans lägenhet superfin och jag har fått en egen byrålåda :D så där går det framåt och känns helt underbart <3. Som ni hör har det hänt en hel del och jag ska inte tjata hål i huvudet på er om allt som sket, tänkte bara meddela att jag är tillbaka och här för att stanna den här gången! :)
Jag i färg, se och häpna! :)


I helgen var vi på 80-talsfest där vi firade min fina farbror och hans fru som har fyllt (fyller) 40 år i år därav 80-talsfesten. Den var grymt rolig och trevlig och det var ju extremt kul att klä ut sig. Ni som känner mig vet ju att min garderob består av 90% svart och därefter är det vinrött, mörklila och grått (och en aning grönt) som existerar i där. Därför var det extra roligt att klä ut sig till en färgsprakande filur som tuggade Hubba bubba, inte direkt vad alla hade väntat sig. Kul var det i vilket fall och det var nästan så man önskade att 80-tals kläderna kom tillbaka och blev morderna... eller kanske inte.

Pretty in Pink 

(1986)
Andie är en tjej som är född i helt fel del av stan, hon tillhör den fattiga slummern. Men en dag får en av de snygga rika pojkarna på hennes skola upp ögonen för Andie och detta är början av en bitterljuv berättelse om förbjuden kärlek mellan samhällsklasserna.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Drama, komedi



Soundtracket i den här filmen är bara grymt. Kom ihåg att jag såg den här filmen för första gången när jag gick på högstadiet på en engelskalektion och var inte överförtjust i den. Förmodligen för att jag inte gillade engelskalektionerna speciellt mycket. Men nu när jag har sett den i efterhand har jag ändrat mig. Handlingen är bra, även om det luktar lite Romeo och Julia- style på det hela. Skådespelarna är dock grymma och själva stilen i filmen är jäkligt bra och häftig. Tyvärr är filmen lite kliché men fortfarande en sevärd klassiker från kära 80-talet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar