Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 5 oktober 2013

En riktig Legolas

Då var det helg igen! Den här helgen spenderas i Ronneby med min älskling, första lördagen på länge som jag inte var inne i dojon på mycket länge. Kändes lite märkligt och jag saknade mina små karate light barn, men jag träffar dom snart igen och de andra tränarna gjorde garanterat ett bra jobb! Idag har jag startat med min C-uppsats lite grann, åtminstone börjat söka artiklar så imorgon hade jag tänkt börja gå igenom lite av det jag har hittat eftersom det är resultatet man ska skriva först. Vi får se hur det går. Tack vare två stressiga dagar hann det inte komma upp bilder på min fina båge i Torsdags så därför tänkte jag istället bjuda på dom idag. Är så himla grymt nöjd med den. Den ser verkligen ut som en sådan båge jag velat ha sen början, en äkta långbåge men samtidigt lite alv-stuk på den vilket bara gör den urgrym, att den dessutom är svart gör ju saken ännu bättre! Har fått hjälp med att skaffa bågen i klubben jag skjuter i där det finns en som gör egna helt suveräna bågar, så han har verkligen tagit till sig det jag vill och gjort en 100% asnice båge. Har dessutom fått kolfiber pilar med svarta och lila fjädrar. Kunde inte varit nöjdare och skyttet i torsdags gick riktigt bra överlag! Satte min allra första pil i den mittersta ringen på 18m och det kändes toppen! Nu saknas bara lite egna skydd så kommer jag känna mig som en riktig Legolas!

 Sagan om de två tornen 

(2002) 

Äventyret fortsätter för den lilla hobbiten Frodo och alla hans följeslagare. Men nu fortsätter resan för Sam och Frodo på eget håll och ett annat håll för resterande av personerna som är med på äventyret. Sam och Frodo möter Gollum som har varit ägare av ringen, Sam litar inte på Gollum men Frodo tar emot Gollums hjälp för att leda dem emot Mordor. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++
Genre: Äventyr

Uppföljare till filmen sagan om ringen som ni kan läsa om här. Ännu en grym film med samma stämning och välarbetade film som ettan. Dock är detta den segaste av dom tre där det inte händer så mycket som för handlingen vidare, men fortfarande otroligt bra och snygg film med bra skådespelare. Underbar musik och strålande vackra miljöer. Sagan om ringen filmerna for the win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar