Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 6 april 2015

I am back!

Hej hej! Nu är jag tillbaka, har ni saknat mig? Jag har saknat er i alla fall och att skriva här så detta känns suveränt. Jag har varit borta en lång tid och det har hänt mycket i mitt liv så jag har hämtat en hel del inspiration och känner mig därför redo att dra igång igen så jag hoppas det finns några läsare kvar där ute som vill läsa om mina djupa tankar, mitt vardagliga liv samt mina filmrecensioner! 

Så vad har hänt senaste tiden? Förbannat mycket skulle jag vilja säga! Jag är fortfarande tillsammans med världens finaste man, vi har skaffat 2 katter och i december köpte vi hus! Helt galet men det känns otroligt bra, jag närmar mig det Svensson livet jag har längtat efter (hur knäppt det än låter för en del av mina bekanta). Jag är även en färdig utbildad sjuksköterska nu för tiden och jag bara älskar mitt jobb. Jag tränar för fullt som innan och nyligen köpte vi även en bil! Så livet rullar på och jag har tagit några ordentliga kliv i mitt liv.
Så på tre månader har jag tagit de två första stegen till Svensson-livet, villa och Volvo, vi får se när nästa steg sker! Till er som tycker ett helt vanligt Svensson-liv verkar tråkigt ska se på den här killen, det kan vara mer intressant än man tror! ;)

Hallonbåtsflyktingen
2014 (svenska)
Mikko Virtonen är en finsk man som önskar att han var svensk mer än något annat. En natt när han åker finlandsfärjan träffar han en svensk man som är trött på det svenska livet. De kommer överens om den perfekta dealen Mikko för den svenska mannens identitet. Nu ska han bara lära känna sin svenska familj och lära sig hur man blir en svensk man!

Film: +++ 
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: komedi 

En film från landet lagom blir också ttilldelat ett medelmåttigt betyg av mig. Filmen är stundtals extremt rolig och man får sig gott skratt. De har fått med några riktigt trevliga skådespelare, tyvärr blev jag lite besviken på Jonas Karlssons tolkning av finlandssvenska då jag inte riktigt tyckte den kändes trovärdig. Överlag var skådespelarna bra men inte väldigt imponerande. Handlingen var för förutsägbar för min smak. Men det är en "lagom" lätt film att titta på när man känner för att fnissa lite,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar