Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 17 april 2015

Grumligt vatten

Hej! träning i Gislavad, besök till Ullared, två dubbelpass på jobbet med mera gjorde så att jag inte hann skriva här nu i veckan. I förgår
var jag och syrran även och tatuerade oss! Kommer bild inom kort, vill vänta tills den är läkt och fin.
Träningen i Gislaved var fantastiskt inspirerande, första gången jag tränade för Rick Hotton och det var himla spännande och givande. Alltid kul att få se hur andra lär ut saker. Nu i helgen blir det träning med Paul Kee, egentligen skulle Scott Langley komma men han fick tyvärr förhinder. Tur att sensei Kee kunde komma in med kort varsel! Ser fram emot mot det grymt mycket.
I Ullared shoppades det för fullt, saker till huset, massa kläder, lite annat småplock och sällskapsspel, det måste man bara ha inför kommande spelkvällar! När jag flyttade hemifrån gapade mitt spelskåp plötsligt tomt då jag inte ägde så många själv så nu får jag sakta men säkert fylla på lite. Ullared är ju bara för jäkla bra, får hoppas det blir någon resa dit snart igen!

Häromdagen glömde jag vrida av trädgårdslangen och dagen efter så hade slangen lossnat och spolat vatten i trädgården. Sjukt kul, framför allt när man har egen brunn. Som tur väl är så upptäckte Johan det innan brunnen blev helt tom. Tack och lov! Men dessvärre blev vattnet extremt äckligt brunt så vi har fått åka och hämta vatten med jämna mellanrum från andra. Men det blir bättre för var dag så snart är det nog återställt. Är glad att det hände medans det regnar mycket för brunnen fyller snabbt på sig igen. I början såg vattnet ut som en förfärlig brun sörja, ungefär som det gör i typ sommarstugar när man inte spolat vatten i kranarna på ett halvår/år. Fast det finns ju stugor som är värre, den här stugans vatten skulle jag inte vilja dricka!

Cabin fever
2002

5 ungdomar åker ut till en stuga i skogen för att fira starten på deras vårlov. Men plötsligt börjar ett fruktansvärt virus sprida sig oförklarligt bland vännerna och de vänder sig plötsligt mot varandra i rädslan över att någon av de andra är smittade.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Effekter: +++
Miljö: ++
Genre: skräck

Klassisk skräckfilmshandling 5 ungdomar på en avlägsen plats och helvetet brakar löst. Det som är lite ovanligt och spännande i denna filmen är dock att det inte finns någon galen mördare utan att det är ett virus som hotar huvudkaraktärerna. Välgjorda och äckliga effekter lyfter filmen, även en del extremt oväntade scener och vändningar gör den extra spännande. Dessvärre är den inte så läskig och utan sina effekter hade filmen knappt varit värd särskilt många poäng. Skådespelarna gör ganska bra insatser. Jag skulle nog vilja kalla det en medioker skräckfilm med nytänk i storyn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar