Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 22 januari 2013

Praktik från andra perspektivet

Pigg.se!
Nej men hej, var ju ett par dagar sen vi hördes sist. Jag beklagar det, det hände lite oväntade grejer och jag fastande lite på sjukhuset så ätt säga och är fortfarande kvar. Så ville bara meddela att jag lever och att det går åt rätt håll i alla fall. Söndagen kunde ju inte ha börjat mycket sämre med va jag trodde var maginfluensa och dessutom hade vi inget vattnet. Det kändes liksom som om dagen inte kunde bli mycket värre än så, men ack så fel man kan ha. Plötsligt fick jag fruktansvärda magsmärtor som bara eskalerade tills jag bara kved, grät och skrek om vartannat. Jag kan ärligt säga att det är den värsta smärta som jag någonsin har upplevt i hela mitt liv. Så de slutade med ett besök på akuten, först fick jag sitta bilen i tjugo minuter eftersom jag var en misstänkt maginfluensa och de var tvungna och förbereda därefter dröjde det en timme innan jag kunde få något för smärtan eftersom jag var tvungen att göra en del tester först eftersom smärtan satt i magen. Därefter väntade en hel del andra undersökningar, när klockan blev kväll var det dags att köras upp till infektion. Ett fint rum med egen TV, egen toalett och egen ingång för besökare fick jag så rummet var inget att klaga på. Inte för att jag klarade av att göra så mycket då jag bara låg i sängen och tog emot smärtstillande och fick dropp .Däremot fick jag fasta och eftersom jag inte hade kunnat äta på hela dagen så innebar detta redan 24 timmar utan mat. Måndagen stod ganska still, lite besök ett blodprov och ännu lite mer blodprov alla har konstaterat att jag är extremt svårstucken. Ingen mat men lite dricka jippi, men konstigt nog har jag inte varit hungrig... jag som älskar mat. Ett stort tecken på att jag är sjuk.
Ingen rolig lapp på nattduksbordet
Idag fortsatte fastan till 12 på förmiddagen, vilket innebar 60 timmar utan mat fick då peta i mig en macka, gick sådär. Jag lyckades äta den men resulterade i mer ont i magen än jag hade haft innan på dagen. Idag har jag blivit flyttad till avdelningen bredvid den jag själv ska praktisera på, bra inblick i arbetet absolut, men kanske inte så jag ville börja min praktik-vecka. Här fanns det däremot ingen plats så jag ligger i korridoren och har de allmänt tråkigt och besvärligt.  Det som är riktigt frustrerande är att ingen vet vad som är fel, tre olika läkare har känt och klämt på min mage senaste dygnet och konstaterat att de inte vet vad som är fel och att vi får avvakta så tyvärr vet jag ingenting om vad som kan vara fel.

Men ja detta är väl lite kortfattat vad som händer med mig, så slipper ni oroa er allt för mycket, jag är nog snart på benen ska ni se! Året börjar bra, jag som hoppades på ett friskt år... men men.

Jag är inte direkt den som klagar i onödan om jag har ont, men som sagt var den smärtan jag upplevde i söndags fruktansvärd, jag kan knappt tänka mig hur det skulle kunna vara mycket värre än så i smärt-väg... men åh andra sidan finns det väl alltid de som har ondare.

Saw 2 

(2005) 
Jigsaw härjar än med sina olika tortyrknep men den här gången dröjer det inte länge innan han blir funnen av kommissarien Eric Matthew och hans team. Men Eric förstår ganska snart att detta var planerat från första början av Jigsaw för Eric tillhör hans plan. Till Erics förskräckelse så upptäcker han att hans son är är fast i en av Jigsaws hemska fällor. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Skräck



Ännu en gång en grotesk och blodig film. Inte så värst läskig, men ändå väldigt genomtänkt och bra film. Saw- filmerna är väldigt brutala filmer, men gillar man blod och andra hemskheter så bara sätt igång och se Saw-serien. Bra effekter och bra skådespelare, en helt ok film! Har du inte sett ettan men är nyfiken på den också så kan du läsa om den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar