Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 16 september 2012

Green Agent number 9 ready!

Green Team for the Win
Denna underbara helg är snart över. Just nu är de Beck med familjen som gäller. Torsdag var de karaoke och lite fest som gällde. Supertrevligt nästan hela kvällen. Är bara lite upprörd över att de kan finnas så vidriga människor! Men men nu släpper vi de. Fredagen spenderades hemma med massor av film och annat mys för på lördagar är de upp tidigt som gäller.
Klänning, uppsatt hår...  de
gör man inte varje dag
(ber om ursäkt för den dåliga
bildkvalitén)
Men gårdagen var helt enkelt underbart rolig. Den började med härlig karate. Därefter drog en hel dag igång med start från klockan 14 vi skulle fira Dijana som har fyllt år... de blev lite i efterskott men de är ju tanken som räknas. Klockan 16 var de lasergame, de har jag bara spelat en gång tidigare och då var jag typ 11 år och vi var iväg med karaten. Jag säger bara de, de var mycket grymmare än va jag mindes de. Helt underbart kul, otroligt va sex tjejer kan gå in för något så mycket. På blodigt allvar kröp vi runt i mörkret. Alla röda ska dö for de i hjärnan. Jag säger då de, sån här träningsvärk har jag inte haft sen jag vet inte när! Helt grymt ond träningsvärk, de högklackade skorna på kvällen hjälpte ju inte direkt den kommande träningsvärken på traven. By the way de gröna laget (laget jag var med i) vann ju såklart båda gångerna!
För efter lasergamet var de ju dags för middag på Mont Matre, en fråga till mig själv: Varför fortsätter jag äta när jag håller på att explodera av mätthet? Jo för de var gott helt enkelt! Efter maten var de dags för utgång och hela gänget drog till Statt, alla kom in! Till och med lilla jag. Vi hade en grym kväll. Extra roligt var de ju att jag tog på mig klänning och högklackat kvällen till ära och jag fick en hel del positiv respons på de så de kändes grymt! Så jag tackar och bockar för en superkväll.

Som sagt så är de helt otroligt va man kan gå in för något så himla mycket när de enda man egentligen gör är att springa runt med en plastpistol med en laserpekare. Men kul var de och de ska göras om snart. Jag tror alla närvarande kände sig som riktiga krigare eller hemliga agenter kanske.

Miss Secret Agent 

(2001) 
En terroristorganisation har hotat att detonera en bomb under en stor skönhetstävling. FBI-agenten Gracie får till uppdrag att spåra attentatsmännen. Bästa sättet är helt enkelt att ställa upp i tävlingen, vilket Gracie inte är väldigt sugen på. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++
Genre: Komedi

Sandra Bullock är ju bra som alltid tillsammans med en del andra bra skådespelare och en del mindre bra. Rolig och knäpp handling och lite överspelt ibland. Men jag gillar den, ett tips när man vill se något mer lättsamt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar