Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 6 september 2012

Så mycket bättre

Oj blev visst lite uppslukad av livet! Ber om ursäkt för den dåliga blogguppdateringen. Har haft en del roliga saker för mig så har inte suttit vid datorn så mycket. Helt ärligt alltså, knappt facebook heller... jag kanske är på väg att bli förkyld, den går ju nu har jag hört. Hmm... Nåja i alla fall. Dagarna har bestått av en hel del spelande av Settlers, ett galet roligt brädspel! Mer av de snart tycker jag. Rekommenderas till er som gillar sällskapspel. Jag har kommit in i ett sådant stim just nu där de spelas en hel del traditionella spel, helt utan teknik alltså och faktiskt så är de riktigt riktigt roligt, varför gör man inte de mer? Disney trivial pursuit är ett tips också!
Dags får hårdträning och 100% fokus!

Har blivit en del träning också. I måndags höll jag i träningen och har nog aldrig varit så nervös tidigare... Min tränare skulle vara med och träna sista passet för att se vad jag hade lärt mig i Norge. Men de gick över förväntan och alla verkade tycka om passet så jag var helt klart nöjd över min insats. Nu börjar hårdträningen igen. Förhoppningsvis blir de en del tävlingar (från oktober för min del) samt gradering i december... nej nervositeten kan inte börja redan, fast känner att pulsen ökar jag bara tänker på de. Idag gjorde BTH mig arg ännu en gång och de visar sig att min första tenta ligger den 22 september då jag ska vara hjälpcoach till våra kära karatebarn, så kära BTH, jag beställer en omtenta i början av oktober kanske?  Ge fan i den 6-7 i alla fall så är ni snälla. 

I lördags var jag med Fanny. Vi körde på lite nostalgikväll med Othello (Fanny vann lika överlägset som när vi var små... inte ok de här). Sen blev de banan med smält choklad, toffifee, en flaska vin och sen två av de absolut bästa julkalendrarna som någonsin har gått, en av dom ligger ju på första plats utan konkurrens och de är mysteriet på greveholm som jag skriver om här. Vi taggade lite inför december helt enkelt nu när de ändå börjar bli mörkt och dystert, men vi fortsatte vår nostalgiresa och den andra julkalendern vi såg var Sunes jul som ligger i klart topp fem minst. 

Sunes jul 

(1991) 
Sune är en helt vanlig pojke i en helt vanlig familj som planerar att fira en helt vanlig jul. Eller ja så nära de går med en klantig pappa, en stirrig mamma, en bråkig lillebror och en stöddig storasyster. Ja stackars Sune har de inte lätt. Men alla som ser den tokiga familjen får sig i alla fall ett gott skratt. 


Julkalender: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Komedi, familjefilm

Ja många har nog sett både denna och Sunes sommar som ni kan läsa om här, och ja de kan ju inte gå fel med familjen Andersson. Man får sig minst ett skratt i varje avsnitt och alla avsnitt skiljer sig ifrån varandra. Två av mina favoritavsnitt är helt klart julbaket och pulkapappa men de finns ju många fler. Ett härligt tips om ni känner att ni behöver skratta lite åt den kommande mörka perioden på året.

Vem behöver fest när man kan ha såna här fina kvällar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar