Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 10 september 2012

Halka i trappan och andra ståhej!

Jag kan börja med att informera alla om att trilla i trappan är urbota dumt! De gör superont och pulserar i alla kroppsdelar som råkade vara där för att ta emot smällen (rygg och armbågar blev drabbade denna gång). Att skratta, skynda sig ner för trappan samt att ha väldigt hala strumpbyxor var uppenbarligen en dum idé. Men då har vi lärt oss något nytt... köp antihalk-strumpor nästa gång, görs de i vuxenstorlek?

Jag & Sanne
Nåja idag har annars varit en väldigt bra dag. Vi har varit en tur i Helsingborg på shoppingcentret Väla tillsammans med farmor och farfar. Bara 160 butiker att gå igenom, min kära syster är ju lite mer för shopping än va jag är så hon drog runt mig i de flesta butiker. Men handlat blev de. Kläder, hårgrejer och en låda för mina scrappinggrejer. Vem vet kanske kommer bilder inom kort! Man blev sedan lagom bortskämd. Eftersom vi åkte husbil upp så stannade vi till på vägen hem och fick mat. Farmor och farfar lagade kött, potatis och den godaste såsen på planeten samtidigt som Sanne och jag sov längst bak i bilen, sämre kan man ju ha de. 

I går blev jag också bortskämd! Var på middag hos Julia och P-u, dessa underbara människor! Där gjorde vi fantastiska hemlagade hamburgare och egenfriterade pommes. Sen blev de spel, jag fick vinna i alfapet men blev därefter utklassad i Trivial pursuit, så de var ganska så rättvist. Därefter blev vi lite övertrötta och kollade på allt för många knäppa youtube-klipp och skrattade tills vi grät. Precis så en kväll ska avslutas. Så jag tackar värdarna för en trevlig kväll. 

Annars sen sist då? Jo en jäkla massa Settlers från Catan med lite blandat folk. I torsdags var jag även med Therese och hade en riktigt trevlig kväll med fika, försök till film men mest prat! Görs om snarast begär jag. 

Resten av torsdagen spenderades med en mycket nära vän, faktiskt en av mina allra närmsta. En otroligt stark vän, en förebild och en av mina absolut närmaste vänner. De var en tung dag, men vi försökte göra de till de bästa. Den här vännen ställer alltid upp för alla andra och prioriterar alla andra i första hand. På så sätt är vi lika, de är skönt att ha en sådan vän, som man vet alltid ställer upp de dagar som är allt för jobbiga för att vara själv. De kändes bra att man äntligen fick ge tillbaks, att få finnas där för min älskade vän för en gångs skull, som alltid är för stark för sitt eget bästa. Glöm aldrig att jag finns här för dig och om du läser de här glöm aldrig att du kan höra av dig när som helst va de än gäller. Glöm inte heller att du är otrolig, en av de bästa vänner man kan tänka sig <3 

Ja för mig är den här personen en av de största hjältarna i mitt liv. Trotts att den här personen inte har superkrafter eller är övermänskligt smart. De behöver man inte för att vara en hjälte i mina ögon. Även ifall superhjältar på film kan vara ganska så grymma de också! 

Catwoman 

(2004) 
Patience Phillips jobbar som grafisk designer åt ett kosmetikaföretag och har fått i uppdrag att hjälpa till med reklamen för företaget. Men Patience misstänker att förtaget döljer något och försöker ta reda på vad. De hon upptäcker förändrar henne för alltid. 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Äventyr

Ja och nej säger jag, välgjord och ganska så underhållande film och Halle Berry gör ett bra jobb tycker jag. Filmen är full av ganska många klyschor och är stundtals ganska så fånig. Men de gör den inte till en mindre "sexig" och sevärd film, även ifall de kanske inte är någon större höjdare.


Nej nu ska jag se om jag klarar av att resa på mig efter olyckan i trappan...

Carpe Noctem // Zimonze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar