Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 12 september 2012

How far can you go?

Inte så mycket nytt på fonten här faktiskt. Lite plugg, lite träning och annat skoj. Helgen däremot kommer bli riktigt kul tror jag, ja jag har tagit helg från och med nu, ingen schemalagd skola förens på fredag så nu är de helg. Men får väl plugga lite ändå. Imorgon blir de karaoke på fox & anchor! Alltid skoj, där har jag ite varit sen innan sommaren heller så nu är de dags igen. Dags att ta fram finskakunskaperna igen, eller hur Marianne? Lördag kommer också bli en grym dag, kan tyvärr inte berätta om den än då vi ska överraska en kompis, men info (och kanske lite bilder) kommer på söndag! Nu ska jag inte tråka ut er mer så här en onsdagseftermiddag!

Såg en film igår och mina tankar startade och man började fundera på hur långt man faktiskt hade varit villig att gå för vissa saker. I de här fallet var de livet. Hur långt hade man gått för att få behålla de viktigaste som finns. Sitt liv. Jag tror inte jag hade klarat av den uppgift som de ställs inför, jag hade inte klarat av att gå så långt för att behålla livet. Tror jag inte i alla fall... Jag tror att de hade varit större chans att jag hade klarat av de ifall var jag var tvungen att göra de för någon annan. Att annars hade den personen dött eller något. Fast de är ju omöjligt att svara på. Man för hoppas att man aldrig hamnar där helt enkelt...

Hunger games 

(2012) 
Varje år hålls en tävling vid namn Hunger Games. En flicka och en pojke i åldrarna 12-18 år dras från varje distrikt. De nomineras till en stor live-tävling där bara en går segrande ur de hela. Den som överlever... 

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Action

Jag bara älskade den här filmen! En del tycker den är ytlig och löjlig och en kopia av battle royal. De sista kan jag hålla med om lite, fast jag tycker fortfarande att de är väldigt mycket som skiljer. Battle Royal är coolare och ännu mer brutal men jag tyckte verkligen om Hunger Games också. Bra och annorlunda handling, fantastiska skådespelare, superbra filmningar, tuffa miljöer och kostymer. Jag gillar mixen att man får känslan att man är i en tid för länge sen och sen plötsligt inser att man är i framtiden, väldigt cool twist. Helt enkelt en helt awesome film. Jag rekommenderar den verkligen trotts att många tycker den är överskattad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar