Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 21 september 2012

Länge sen!

Jag vet jag vet... har haft dåligt samvete redan så va inte allt för arga!

Vad har jag lärt mig de senaste dagarna då?
Lycklig tjej som för ovanlighetens skull läser manualen!
Jo jag har skaffat gymkort och konstaterade att mina muskler är fruktansvärt ojämnt fördelade. Benpressen kan jag maxa (på gymmet jag är på nu), men kör mina repetioner på 100kg ungefär. Men när jag körde en övning med armarna klarade jag 14kg duktigt pinsamt! De var ju för väl att jag gjorde benövningarna under tiden de snygga grabbarna var på gymmet! Note to self: Börja träna armar... 
Har även kommit fram till att köa utanför expert i 2 timmar inte är så jätteskoj. Träffade visserligen en trevlig herre utanför så man hade lite sällskap i den sinnessjukt långa kön. När jag väl kom in fanns ju såklart inte de jag var ute efter. Men där fanns istället något jag velat ha nu i väldigt lång tid, så en ny kamera fick de bli och en hungrig aningen fattigare men ack så lycklig tjej kom ut från expert! Nöjd till tusen.
Jag verkar även ha blivit smartare på sista tiden då min andra visdomstand är på väg. Har inte varit hos tandläkaren på snart två år... är de dags att boka tid då?

Film har de även blivit en hel del. Bland annat en flmkväll med min käre bror. Vi såg hajen på Blå stråle, inte illa, inte illa alls. Hajen är ju alltid hajen så säg. Men summa summarum så har nog de bästa med de här dagarna varit mitt kamerainköp. En riktig "äventyrskamera", tål vatten i upp till 10m djup, klarar minusgrader är stöttålig den har helt enkelt lite av allt. En perfekt kamera om man någon gång ska på äventyrsresa, som en sån här resa! De hade ju varit helt fantastiskt, bara man slipper stöta på dessa människorna...

A perfect getaway 

(2009) 
Cliff och Cydney är nygifta och har åkt iväg för att fira sin smekmånad med en äventyrssemester på Hawaii. Men väl där hör de talas om några brutala mord som har skett så de blir lite oroliga, speciellt när de möter ett par lite märkliga människor. Va kan gömma sig på denna oskyldiga plats?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Skräck

En film som tar oss på en spännande resa. Filmen bjuder inte heller bara på 1 twist utan flera stycken vilket gör att filmen blir udda och oförutsägbar. Snyggt filmad i vackra miljöer och bra skådespelare. Bra tidsfördriv så här om man har tråkigt en fredagskväll t.ex. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar