Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 31 maj 2012

En helkväll tack!

Sista blogginlägget i maj månad, 11 dagar till jag är i ett annat land och jobbar, 4 dagar innan jag sticker till srf, juni kommer nog bli den bästa månaden hitills i år. Idag var det sista dagen i skolan för denna termin, efter sommaren börjar en ny termin med nya äventyr, men först en lång och härlig sommar med jobb men även ledighet som förhoppningsvis kommer leda till andra trevligheter. 
Den senaste tiden har spenderats med massa trevliga händelser som grillfest, en sweden rock- uppvärmning i trädgården, bio och en hejdå-middag till alla brudarna som ska hem/iväg över sommaren, helt sjukt vad man kommer sakna folk man knappt känt i ett år, ja vissa mindre än ett halvår, men det är underbart att man klickar så bra med folk i alla fall. 
Jag lovar att i Juni månad kommer bloggen vara lite mer på g (ja förrutom tisdag-lördag nästa vecka, men det finns det en giltig anledning till). Men jag känner det är för mycket jag skulle vilja hinna med innan jag åker, för många jag vill hinna träffa! Längtar som tusan till jag åker men samtidigt är det såklart lite vemodigt... 

Ja tid är någonting man ibland har i överflöd och ibland så rinner den ur fingrarna på dig, ibland brukar jag fundera på hur det skulle vara att leva i en annan tid, eller leva i ytterligare 100 år mot vad de egentligen är tänkt, undrar vad man skulle få uppleva då, vilka släktingar hade man fått möta? Jag menar hur mycket har inte hänt de senaste 100 åren, så vad kommer hända om ytterliggare 100 eller 200 år? De hade varit grymt häftigt, men kanske samtidigt väldigt förvirrande, i alla fall om man har varit inlåst i en kista de senaste 196 åren.... 

Dark Shadows 

(2012)
Barnabas Collins kommer från en rik släkt och har allt man kan önska sig, men en dag ger han nobben till fel tjej hon är nämligen häxa och hon bestämmer sig för att förvandla Barnabas till en vampyr och låsa in honom i en kista. Men 200 år senare befrias Barnabas och han tänker återvända till sitt kära Collinwood manor, men allt har förfallit från var det en gång varit och det enda som finns kvar av familjen Collins storhet är en fallfärdig herrgård och några dysfunktionella ättlingar, men detta tänker Barnabas genast ändra på. Men det är inte det lättaste att gå från mitten av 1700-talet till ett vilt 1970 och hänga med på vad som händer. 


Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++
Johnny Depp: ++++
Genre: Komdei (även lite skräck om man frågar Dijana och Anna)

Helt underbar!!! Det här kallar jag en komedi helt i min smak. Tim Burton och Johnny Depp i ännu en storslagen film. Man ser direkt i inledningen att det är en Burton, då myser man ner lite extra i biostolen och låter sig ännu en gång bli förbluffad av hans kreativitet. Lite synd dock att det är så pass lite skämt, för de skämten som finns är otroligt roande. Spännande och otroligt udda som alltid, och sedan Johnny Depp som är lika skicklig som alltid och samtidigt ett fint ögongodis! Se den genast! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar