Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 23 maj 2012

Fotogenkorv & air hockey is good for you!

God förmiddag! Ännu en härlig dag med sol! Min rygg är inte riktigt lika lycklig, men han kommer över det, jag hatar t-shirts men får väl unna min lilla rygg det så han slipper solen idag.
Grill och plugg, det är det mina skoldagar går ut på för tillfället, men det är inte fy skam, fast det är mest grill och sol, me like. Snart ska jag in till stan en runda, där har jag inte varit sen i lördags natt, eller ja i söndags förmiddag då....
I lördags hade jag en härlig kväll med Marianne, Therese och Stina. Sjukt kul att se Stina igen efter så lång tid. Sen blev det en nice utgång, dock var det väldigt lite folk, men människor raggar ju ändå. Charmigaste raggningsrepliken var lätt: är du bra på air hockey? Air Hockey en lördagskväll var något helt annat...

"Jaså är de det här som är air hockey? Ja men då är jag ganska duktig!"

Igår var jag och några från klassen och grillade, engånggrillen vi köpte var värdelös och bestämde sig för att bara ryka, så vi gav oss på att försöka göra rökta korvar, den första korven smakade mest tändvätska och var kall i mitten, men den andra däremot var riktigt god (grillen blev plötsligt varm av någon anledning).

Men alltså hur underbart är det inte med den här värmen? Älskar sommaren och dess värme, helt fantastiskt skönt! I alla fall så länge det finns obegränsat med dricka, för en varm sommar utan dricka hade inte varit så himla trevligt.

Rango 

2011 
Stadskameleonten Rango drömmer om att bli en äkta legend, men det är inte de lättaste när man bor i ett terrarie, en dag hamnar Rango av misstag i en liten byhålla mitt i öknen som för tillfället nästan är helt uttorkad på allt vatten. Här får han sin chans att vara någon helt annan, en hjälte! Men lögner är inte alltid speciellt bra då man lätt fastnarr i klistret.


Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Johnny Depp: +++
Genre: animerad westernkomedi 


Johnny Depp som Rango var en oväntad film av Johnny Depp, men han gör alltid oväntade filmer så man blir inte så förvånad. Häftiga animeringar och genomtänkta karaktärer. Väldigt mysko handling men ändå ganska söt, ingen direkt "vanlig" barnfilm då alla karaktärerna ser lite halvläskiga eller konstiga ut. Dock gillar jag den väldigt mycket, en typisk "western"-film med en massa parodier. En helt klart udda och knäpp film! Precis som jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar