Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 18 maj 2012

Tur & Otur!

En liten glad norbagge!
På tok för dålig blogguppdatering här och jag ber om ursäkt för det! Så vad har hänt sen sist? På tok för mycket och grymt kul har jag haft. Är godkänd på tentan och nu är det bara två uppgifter kvar, sen tar vi sommar. Men vad har du denna veckan innehållit för kul? Vi kör en snabb resumé 
Var på konsert+stand up med Therese i Malmö, vi såg Billie the Vision & the dancers, med komiker som tolkade deras låtar. Inte riktigt min musiksmak men jag hade grymt trevligt i alla fall. Spendera nästan 5 timmar i en bil fram och tillbaks och sen lyssna på mysig musik och roliga komiker med ett sjukt bra sällskap på köpet, det klagar man ju inte på direkt! Dessutom hade vi fruktansvärt bra flyt hela vägen och lyckades tajma parkeringar och tider med ytterst lite marginal varje gång, men ibland ska man ha turen på sin sida!  Så vi hade grymt kul.  Tack Therese! 

Vill vi ha grillade marshmallows så
ska vi jäklar i mig ha det!
Igår hade vi 17e maj firande med vi kära norska, vi gjorde vårt bästa för att få det så norskt så möjligt, vi sjöng norska låtar och åt norsk choklad.... annars failade vi ganska totalt just med det, men himmel va kul vi hade! En hel dag fylld med underbart sällskap, dricka, och idiotiska påhitt, ja och så lite karaoke på fox & anchor där jag för övrigt blev liiite starstrucked då Filip och Fredrik dök upp. Men det släppte snabbt och dansa hela natten fortsatte för fullt. Nattpommes och taxi hem! Check! Så tack alla ni som var med och gjorde 17 maj till en så himla bra dag! 

Lite pynt med dagen! 
Men man kan ju undra va fan solen var igår? Den var här i onsdags och den har definitivt varit här idag, men just igår när planen var att vi skulle vara ute hela dagen saboterades ganska så stenhårt. Jag och Marianne är helt enkelt inte menade att grilla ihop. Vi gjorde ett försök i måndags då vi även tänkte passa på att sola lite, men nej moln över skönstavik var det heeeela dagen. Men däremot fick cirkusen som låg någon kilometer bort sol hela tiden, va kul för dig cirkusen. Så måndagens grillning slutade med iväg-kastade korvar, smält glass och sen fågelskit i håret... inte mitt hår dock, stackars Marianne. Så igår skulle vi ge det ett nytt försök till att grilla, men det slutade med att det blev skitkallt och att det plötsligt började regna och blåsa storm på Gräsvik... stället som hade sol i måndags!!! Ja så ne grillplanerna gick i stöpet. Så här kan man väl säga att turen tog slut... 

Just my luck 

(2006) 
Ashley är en sån där brud som lyckas med allt hon gör, hon verkar ständigt ha turen på sin sida och misslyckas aldrig med något. Jake däremot är precis tvärtom, han lyckas misslyckas med de mest simpla sakerna och kan för andra tolkas som lite klumpig och otursföljd. Men efter en oskyldig kyss förändras allt, Jake lyckas på något sätt få all Ashleys tur. Men detta går inte Ashley med på och hon tänker då inte ge sig, hon vill ha tillbaks sin tur! 

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: +
Genre: Romantisk komedi 

Jaha ja, ännu en en av Lindsey Lohans många tonårs-verk. Ännu en film man kan bedöma som, ganska rolig om man inte har något bättre för sig, men ingen höjdarfilm alls. Lite små sött handling och halvtrevliga kändisar, men kanske inget man ser om så väldigt ofta. 

Nej nu blir det en vandring tillbaks till min vän soffan, honom kan man alltid lita på. Sen så lite Let's dance och Ben & Jerrys på det. Så idag har det varit en sån där forever alone dag, men det har varit ganska så mysigt, så vi fortsätter med det en stund till! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar