Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 5 maj 2012

Norsken= öl... massor av öl!

Pizza+powernap därefter löpning leder absolut till ett klart godkänt resultat! Men magen kändes som en stor tjock klump, men man får väl skylla sig själv när man lyckas äta en hel pizza. Har hela dagen gått och trott att det var söndag idag, men det har det ju inte riktigt varit et är ju faktiskt bara lördag, detta innebär alltså att min absoluta favoritnorska fyllde år igår!!!! Så igår blev det födelsedagsfirande så det hette duga. Jag höll på att explodera av mätthet efter en sjukt stor burgare på stars & stripes, därefter efterätt och liten minifest, därefter blev det chips och cheese balls, som tur är äter jag inte lättsaltade chips, men dom andra kan jag bara inte låta bli. Man slutar ju för fasiken aldrig att äta av dom! Så om man säger så här, jag rullade hem efteråt!

Men som sagt! Vår älskade lilla norska blev ett år äldre igår, och jag vill önska henne ännu ett stort grattis så här nu i efterhand! Så nu har hon även fått dricka sin öl! I många dagar, jag känner ingen brud som gillar öl så mycket som hon. Möjligtvis så kan de här personerna utmana men jag tror knappt det.

Beerfest 

(2006) 
Todd och Jan Wolfhouse ska sprida sin pappas aska på oktoberfest i Tyskland. Men istället råkar bröderna hamna på en hemlig ölhävartävling där de gör bort sig totalt. Nu svär det amerikanska laget att de ska vinna nästkommande ölhävarmästerskap! 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: +++
Genre: komedi 

Helt sinnessjuk humor! Och det passar ju en del. Jag kan tycka att det passar när man är på ett visst humör. Man kan skratta riktigt gott åt den, eller så tycker man riktigt illa om den helt enkelt. Knäpp handling, halvbra skådisar. Men en klart godkänd film om man vill ha en myskväll och kanske dricka ett par öl. 

Puss på dig Marianne! Hoppas du blev nöjd med din födelsedag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar