Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 8 maj 2012

Sex månader kvar!

Idag är det exakt 6 månader tills det är dags för mig att fylla 20! Ser fram emot det sjukt mycket. Tiden flyger fram och snart är det även dags för Sweden Rock för fjärde året i rad, det ska bli grymt härligt, hoppas bara det kan bli varmt för en gång skull. Sen jag började åka med har det varit svinkallt och regnigt så alla i mitt camp har hotat med att jag inte får följa med fler gånger om det blir kallt och regningt igen. Så i år måste det bara bli varmt!
Denna dagen har varit fylld med löpning, karate, alldeles för mycket plugg. Hatar när man får en uppgift där man måste skriva bara för skrivandets skull, att bara spotta ut fraser och ordbajsa bli bara sjukt tråkigt i längden att både skriva och läsa. Men det är så lärare vill ha det så det är bara att skriva och se glad ut. Ibland är lärare alldeles för knepiga, men det finns nog knepiga lärare på alla skolor och har nog funnits i alla tider, vi får bara hoppas att lärarna inte blir så här otäcka!

The Faculty

(1998)
Den nergågna skolan Herrington High går bara utför, alla pengar går till fotbollslaget, skolböckerna är föråldrade och lärarna är bittra och deprimerade. Men en dag vänder allt och lärarna blir plötsligt otäckt engagerade i skolgången och de flesta elever förvandlas plötsligt till plughästar. Ett litet gäng med ungdomar märker att inte allt står rätt till och bestämmer sig för att ta reda vad det är som är hänt med alla på Herrington High.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Sci Fi & Skräck

En riktigt bra och ruggig film, stämningen i filmen hålls ständigt obehaglig och det liksom kryper i hela kroppen. De flesta effekterna håller riktigt bra kvalitet för att vara ifrån 1998. Handlingen är annourlunda mot mycket man har sett tidigare och det är ju alltid uppskattat med udda filmer. Bra skådespelarinsatser och lyckad otäck miljö. Absolut en film man bör se om man vill krypa ner under en filt och bli lite skakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar