Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 31 augusti 2012

Catch-up dagar!

Gött att vara på hemmaplan igen!
I onsdags träffade jag min älskade Julia, och vi hade visst mycket mycket mer att prata om än vad båda hade kunnat tro. Båda kom med chockerande händelser från sommaren. Det kändes underbart att få träffa henne. Vi har ju gått om varandra bokstavligt talat hela sommaren (förutom några dagar i juni). Vi ska verkligen inte låta de gå så lång tid till nästa gång vi ska ses för de var alldeles för plågsamt! Har saknat dig Julia <3

"Du behöver en skruvmejsel, om du inte förstår så ring IKEA"
På kvällen blev de utgång med klasskompisarna, mycket skratt, en del mobbning, nej jag skojar bara, jag tål att bli retad med! Däremot var de lite mer synd om Sandra. De började på Nivå och slutade på ett pinsamt tomt playbar. Sen blev de promenad hem 7 kilometer för min del, gick hur bra som helst. Alltid bra med motion liksom. Dagen efter var de basgruppsträff, de gick kanonbra. Känns verkligen som att jag har hamnat i en riktigt bra basgrupp. De bådar gott.

Efter basgruppsträffen blev de pizza och mysa ner framför tvn en stund med en inte allt för pigg norsk vän. Därefter kom äntligen hennes IKEA-säng som hon hade väntat på. Och eftersom de var en IKEA-säng så krävdes såklart en del montering, och de är ju inte alltid lätt utan rätt verktyg hemma, hoppas de gick bra! Jag var ju tvungen att lämna hem bilen igen dessvärre.

Arga katter.com
På kvällen blev de en mysig träff med Stina, massor av prat, skratt, lite popcorn och film blev en perfekt hejdå-träff innan hon åker tillbaks till Göteborg. Du får ha de super så ses vi igen!

Mina katter verkar äntligen har förlåtit mig för att varit iväg hela sommaren. Den första kvällen verkade de vara väldigt arga, och de sov inte i min säng som de brukar. De sov istället utanför min dörr och kollade surt på mig när jag gick och la mig. Som om de låg och vaktade så att jag inte skulle gå. Så fort jag har gått till bilen har älskade Zelda följt efter och kollat otroligt läskigt efter bilen, hon var nog rädd att jag skulle åka ifrån henne igen. Idag fick jag äntligen gosa med henne igen. De var tur de. Våra katter verkade nästan som förbytta.

Pet Sematary 

(1989) 
Familjen Creed har bestämt sig för att flytta. Att få en ny härlig start i livet. Men allt verkar inte gå som de tänkt. De upptäcker att de dessutom bor bredvid en djurkyrkogård som sägs kunna återuppväcka de döda... något som inte är lika bra som de låter. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++
Miljö: ++++
Genre: Skräck

Stephen Kings filmer (böcker) är alltid lika ruskiga. Men den här är en av de otäckaste. Otroligt obehaglig stämning samt riktigt bra musik gör den här filmen till en riktig rysare. En klassiker man bör se. Skådespelarna kanske inte alltid är de bästa, men de vägs upp av den otäcka handlingen.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar