Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 9 november 2012

20!

Igår var de min födelsedag. Jag fyllde 20 för den som har kunnat missa det. Jag hade en fin dag där jag först besökte butiken med de lila påsarna tillsammans med Julia därefter gick jag hem och gjorde mat till släkten som skulle komma på kvällen. Det bästa med att förbereda maten själv är att man kan göra en portion till sig själv vi sidan om under tiden man väntar på att klockan ska bli sex.
Fick en skinnväst, smyckesskrin och en hårklippning av mamma och pappa (hårklippningen behövdes verkligen då de var nästan två år sen jag klippte mig sist och de var dags att göra något med skattbot). Av Sanne fick jag en wellpurkudde, min syster vet vad jag behöver eftersom jag har sovit dåligt väldigt länge på mina kuddar jag har haft nu.
Zelda var också med på ett hörn och lekte
När gästerna hade gått var de dags att bära soffor och andra saker... bilder och anledning av detta kommer ni få lite senare. Men sammanfattningsvis fick jag en riktigt fin födelsedag, som jag har längtat, och i helgen blir de till att fira ordentligt med mina nära och kära!

Kom ihåg en sak, bara för att man blir vuxen behöver man inte vara vuxen hela tiden, jag byggde till exempel med duplo med min lilla kusin igår, de viktiga är att veta skillnad på när man behöver vara vuxen och när de är ok att inte vara det. De har mina föräldrar varit mästare på, min pappa har till exempel tv-spel i mängder (ett helt rum närmare bestämt). Kom ihåg att man behöver vara barn trotts att man blivit vuxen, annars blir de urtråkigt!


Hook 

(1991) 
Peter Banning är en framgångsrik men väldigt stressad advokat med två barn. En dag blir hans barn kidnappade och när detta sker försöker en kvinna vid namn Wendy Darling övertyga honom om att han en gång var den legendariske Peter Pan och att kidnapparen är kapten Krok... 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Familjeäventyr 

Överaskande nog är detta ett verk av Steven Spielberg, inte alls lik hans andra verk, många av hans filmer är äkta klassiker men den här är verkligen udda för att vara Spielberg. Söt lite småläskig barnfilm med riktigt bra namn i skådespelarlistan. Handlingen i sig är kanske lite märklig men de riktigt bra filmerna har just det. Den här filmen tycker jag har fått mycket värre rykte än vad den förtjänar. Peter Pan är ju alltid en mysig story och Spielberg är ju alltid Spielberg och därför tycker jag den är värd en ärlig chans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar