Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 1 november 2012

7 days

7 dagar kvar... 7 dagar tills jag inte längre har en 1a längre som första siffra i min ålder. Som jag nu har haft i 10 år. Nu dröjer de 80 år innan jag får ha de igen hmm. Åldersnojja? Nej faktiskt inte alls. Har sett fram emot detta sen min förra födelsedag. 19 är nog den tråkigaste åldern jag har fyllt hittills. Nu blir de en 2a som första siffran istället vilket ska bli helt underbart! Nu får jag nästan göra precis va jag vill. Kommer visserligen inte inte på Nivå eller Statt än (egentligen) men de brukar ju lösa sig. Men nu är det en veckas nedräkning som gäller, men de kommer nog gå fort som vanligt, imorgon väntar Göteborg och därefter går de nog väldigt fort!

En liten parentes här mitt i allt... hur många gånger kan man bli sjuk på en höst? Alldeles för många tydligen, men ska inte klaga, blir så tråkigt då.

7 dagar klingar inte så bra. Inte om man kollar på skräckfilm i alla fall. De är otäckt de där... telefoner som ringer på dolt, man kan aldrig veta vem de är. Så länge de inte är någon som viskar seven days så är jag glad i alla fall, vill till och med hellre höra från en telefonförsäljare faktiskt. Ett tips: kolla inte på omärkta VHS filmer! (Om de nu finns kvar nu för tiden). Nu får jag faktiskt säga så där, "nu för tiden" för jag anses vara vuxen på riktigt om "seven days".

The Ring 

(2002) 

Rachel är journalist, hon får höra talas om några märkliga dödsfall, där bland annat hennes egen brorsdotter omkommit. Hon börjar nysta i detta och upptäcker att alla de döda ungdomarna har sätt ett märkligt VHS-band med otroligt otäcka scener. Ett band som Rachel bittert ångrar att hon ser på då hon får ett otäckt telefonsamtal efter att ha sett bandet. Men nu gör hon allt i sin makt för att lösa bandets gåta.


Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Skräck


När jag såg filmen för förstå gången blev jag riktigt riktigt rädd. Jag var inte speciellt gammal när jag såg filmen (skulle tro jag var 11). Men tvn blev ett väldigt otäckt fenomen i rummet efter denna film. Anledningen, filmen är riktigt ruggig gjord och handlingen är så udda att man inte sett något liknande tidigare (om du inte sett de japanska originalet förstås). Otäck, spännande, cool handling, grymma skådespelare. Nu var de länge sen jag såg den. Men sist jag såg den gillade jag den väldigt mycket och jag blir fortfarande lite rädd när jag tänker på den och de är ett gott betyg. 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar