Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 25 november 2012

Jag är en cowboy

Fullspäckade dagar i mängder, den här helgen bestod av en maskerad samt en 25års fest, supertrevligt! Kanske inte var lika trevligt att behöva stiga tidigt båda dagarna efter men de var de värt. Idag har de också varit fullt upp, först två timmar i dojon, därefter blev de gym och solarium (vilket var sjukt läskigt) och ikväll blir de spelkväll. Nu har jag precis ätit upp min middag som bestod utav potatismos och bacon! Galet gott.
Imorgon blir de väl till att ta igen lite vila eftersom jag är ledig, på tisdag börjar praktiken vilket jag verkligen ser fram emot. Något annat nytt på fronten? Nej jag tror inte de för tillfället, återkommer när de sker något spännande.

Var ju som sagt på maskerad i helgen, var riktigt kul eftersom alla verkligen hade engagerat sig i sina dräkter och var riktigt roligt utklädda. Själv var jag cowboy eller kanske snarare cowgirl. Dessvärre fanns det inga aliens som jag kunde skjuta med min revolver, men tur var väl kanske de. Just den mixen kanske inte var någon höjdare.

Cowboys & Aliens 

(2011) 
Året är 1873 i Arizona. En man med minnesförlust och en mystisk boja runt handen vaknar upp och tar sig till den lilla hålan Absolution mitt i öknen. Men Aboslution är inget välkomnande ställe för främlingar och den mystiska mannen blir inte direkt populär. Men när staden plötsligt blir attackerade av några mystiska varelser och de blir bortförda en efter en är den okända mannen deras enda räddning. 

Film: +++
Handling: +
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Sci-fi, western, action

Hmm, nja svårplacerad film. Extremt svårplacerad, skådespelarna, kostymer, miljöer och filmningarna var verkligen bra men själva handlingen... Jag vet faktiskt inte, märklig kan jag kanske säga, men inte på ett bra sätt. Förstår varför denna typ av film aldrig har slagit igenom tidigare för alines mot revolver var ingen höjdare tyvärr faktiskt ganska löjligt. Men filmen i sig är välgjord och tack vare namnen bakom filmen kan den vara värd att se ändå.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar