Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 7 november 2012

Sista dagen

Idag... idag är de min sista dag som tonåring här i livet, en och en halvtimme kvar av mitt liv som någonting mellan barn och vuxen. Vad har jag gjort för att ära min sista dag som tonåring. jo jag har spenderat ex antal timmar på skolan som inom en ganska så snar framtid leder mig fram i yrket jag vill jobba som i framtiden (även ifall kursen kanske inte känns som den nödvändigaste för tillfället, rapportjäkel). Men annars känns de kanon, kvällen har jag spenderat i min älskade dojo med personer som gör mig glad och sporten, konsten, livsstilen som jag älskar och som jag snart har utövat i tio år, faktiskt under hela mitt tonårsliv och lite till vilket känns helt fantastiskt.
Minns när man fyllde "tonåring" då var man ju inget barn liksom, man hade blivit lite coolare och vuxnare, det men det suger att fylla sent på året jag känner ju hela året att egentligen är jag lika gammal som mina jämnåriga, men just vid såna här åldrar så känns de mycket mer att man fyller så himla sent, detsamma var när man fyllde den stora siffran 13. De var en stor dag i mitt liv. Jag har visserligen aldrig varit en tonårsrebell vilket jag inte ångrar, är ganska skönt att inte har supit skallen i bitar och gjort saker man ångrar, jag är faktiskt nöjd med mina tonårs-år även ifall de som för alla andra har gått upp och ner i både de djupaste dalar men också väldigt höga berg. Vissa kanske tycker att jag har varit tråkig som inte har velat prova allt men jag är stolt över att kunnat säga nej och inte falla för grupptrycket när jag faktiskt inte har velat, däremot finns de ju vissa som blir lite värre tonåringar.  

Tretton 

(2003) 
Tracey Freeland har alltid varit en duktig flicka som sköt sig i skolan, en skötsam flicka, inget som hennes föräldrar behöver oroa sig för. Men när hon börjar umgås med skolans populäraste tjej Evie Zamora förändras allt totalt och sprit, droger, snatteri och sex blir plötsligt lugna snälla Traceys vardag. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Drama

En gripande verklighetsbaserad historia om flickor i tonåren. En film som verkligen visar hur de kan gå i de unga åren som tonåring vilket är fruktansvärt. Filmen i sig är ibland lite långtråkig och jag tror inte för fem öre på att skådespelarna som har huvudrollerna skulle vara 13 men de brukar ju vara så med barn i filmer. Tragisk film som passar en mörk höstkväll. 

Nu ska jag njuta av mina sista minuter i tonårslivet ^^ hörs imorgon!  

2 kommentarer:

  1. Fortsätt att lita på dej själv
    och din inre övertygelse.
    Då får du ett underbart liv!!

    Kram Farmor

    SvaraRadera