Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 11 november 2012

Bästa festen!

Lycklig 20åring
Åh igår hade jag en underbar kväll! De blev 20-årsfest så de stod härliga till. Under veckan har jag, jacob och pappa varit ute i garaget och fixat och donat för att festen skulle bli så bra som möjlig och fantastiskt blev de. Bättre än vad man kunde tro om ett garage! Alla underbara vänner med galna lekar och knäppa uppdrag. De blev riktigt lyckat, man är ju alltid nervös när man drar igång en fest men jag har då inget att klaga på. Tack alla fina som gjorde min 20-årsfest totalt fantastisk! Idag däremot har varit en alldeles för slö dag, har inte kommit igång alls och jag har en hemtenta som ska vara klar snart så de är snart dags att börja kanske. Imorgon blir de skola för hela slanten och på torsdag blev det en impuls-resa till Norge för att jobba lite. Inte helt fel de. Snart blir de ännu lite mer Disney, jag måste ju behålla mitt rykte efter gårdagens film-musik-tävling men va bra vi var! Vann även limbon och kropp mot kropp tillsammans med mitt lag! Good job, däremot gick de inte lika bra på leken jag brukar vara bra på... men går ju inte att vinna allt (även om man är en vinnarskalle, men är fortfarande lite bitter).
De blev en hel del dans igår, har faktiskt börjat uppskatta att dansa nu för tiden och igår var de riktigt kul Även ifall dansgolven inte är som förr när de fanns "riktiga" danssteg, i alla fall om man jämför dagens discogolv med 70-80 talets. 

Saturday Night Fever 

(1977)
Tony Manero bor i Brooklyn och är trött på vardagslivet. Det enda han ser fram emot är lördagskvällarna när kan kan gå till de lokala diskot där han är kung på dansgolvet. Där finns ju även Anette, flickan Tony älskar.


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Musikal


Dansscenerna är imponerande, John Travolta är riktigt duktig. Handlingen är helt ok, men överlag en ganska medioker film. En klassiker ja men inget som direkt imponerar tycker inte jag i alla fall. Förutom Travolta är de inga direkta bra skådespelare men som sagt en klassiker som bör ses i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar