Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 17 januari 2013

Adventure after adventure!

Hej där! 

Jag i fullt fokus!
De har gått nästan en vecka sen sist, inte ok ber om ursäkt för det! Helgen som var kan vi sammanfatta som allt för rolig, kanske inte riktigt lika skoj på söndagen men den blev också bra. Denna vecka har hittills bestått av massor av träning, gym 3 gånger och karate 2 gånger, dessutom har jag varit i skolan mer än jag är van vid på en månad den här veckan vilket har inneburit tidiga mornar, inte lika skönt men ibland nödvändigt.
Dagen i dag har bestått av skola, tonvis med olika viktiga samtal (kände mig otroligt vuxen). Därefter blev det en bra placering på en pokerturnering, plats 43 av 6500 är ju helt klart godkänt tycker jag, vilket också innebar att jag gick med vinst, tack för det!

Julia lika fokuserad hon!
Men vart har kvällen spenderats?? Jo den har spenderats i Bågskytteklubben i Karlskrona och som jag har misstänkt i många år var de så fruktansvärt kul! Jag trivdes som fisken i vattnet och det är verkligen något jag ska fortsätta med, svårt? Ja verkligen men så ska det vara! Jag gillar utmaningar! Innan man får in tekniken skjuter man ju hej vilt, men sakta och säkert gick det lite bättre under kvällen. Men nästa gång Julia är de jag som spräcker ballongerna! Men som sagt det här kommer bli kanon! (Kommer dock få ett finfint blåmärke på armen men det var det värt, har haft värre så att säga). Stay sharp!

Igår kväll så var det dags för bio, alltid lika mysigt och det var alldeles för längesen! Var först väldigt bitter på mig själv för att från gymmet till bilen hade jag lyckats tappa min biobiljett som jag fick från min praktik vilket hade inneburit ett gratis biobesök. Efter att ha letat i snön i tio minuter gav jag upp så jag bjuder någon annan trevlig själ på ett biobesök, gå på något bra! Men efter den lilla händelsen blev det mycket trevligare så jag och Fanny hade ett mysigt biobesök.

Historier, alla har vi historier i våra liv. Vissa som man vill dela med sig av och andra som behålls inom sig. Historier som ibland är tragiska och ibland fantastiska. Ja alla har vi olika berättelser en del som dör ut med oss och andra som lever vidare efter oss. Men vissa historier låter ibland så otroliga att vi inte vet vad vi ska tro.

Berättelsen om Pi 

(2012)
Efter ett skeppsbrott hamnar Pi i en livbåt mitt ute i havet, och han är den enda överlevande människan där. Men han är inte ensam. Efter en lång resa finner han äntligen räddningen, men kommer någon någonsin tro hans magnifika men så otroligt osannolika berättelse.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Genre: Äventyr

Wow! Vilken vacker film! Effekterna gjorde så att jag tappade andan, filmningarna och de olika miljöerna är bland de vackraste jag någonsin sätt på en bioduk. Själva handlingen var ganska märklig och udda, men ju mer jag tänker på filmen desto mer tycker jag om den. I början var jag skeptisk till själva filmen men jag börjar ändra mig. Men oavsett så borde man gå och se den här medan den fortfarande går på bio för det är helt klart en biofilm som inte bör missas. Som sagt så tappar man andan flera gånger av de otroligt vackra scenerna! Börjar bli otäckt de där med animation för snart kommer man inte se vad som är verkligt och vad som är animerat längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar