Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 4 januari 2013

Farligt det där, sömn

Många av er som känner mig vet ju att jag hatar morgonen över allt annat. Har jag möjligheten att ligga kvar och sova så kommer jag alltid på en ursäkt för att ligga och dra mig så länge som möjligt. Men snart börjar ju allvaret igen. Praktik imorgon, skola nästa vecka och ja ni vet. Så i natt/morse sådär vid fem tiden när jag fortfarande var oförskämt pigg bestämde jag mig helt enkelt för att dygna, det är helt enkelt dags att få normal dygns-rytm igen. Än så länge går det kanon, vi får väl se hur det går om några timmar, ska försöka hålla mig aktiv så jag håller mig vaken hela dagen. Känner att jag börjar bli lite gäspig så det blir nog en promenad om en liten stund skulle jag tro.

Gårdagen bestod till en början av blixtrande huvudvärk. När det hade släppt blev det spel och promenad med min käre vän Jacob, därefter blev det plugg och trams med min syster halva natten och resten känner ni ju till.

Nej nu blir det till att aktivera sig så man inte somnar nu när jag lyckats så bra, dessutom vet man ju aldrig vad som kan hända när man somnar.

Terror on elm street 2 -Freddys hämnd 

(1985) 
De trodde att mardrömmen var över, att Freddy Kreuger var borta för evigt. Men de hade fel för Freddy har planerat att komma tillbaka och detta tänker han göra via den nyinflyttade Jesse. Ännu en gång tänker han sprida skärck och ondska på Elm street. 

Film: ++- (2,5)
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Skräck 

Hmm nja, en av de sämre Freddy Kreuger- filmerna tyvärr. Robert Englund är ju som alltid suverän, de andra skådespelarna är inte lika skarpa men åtminstone godkända. Det som gör att denna filmen tappar gentemot ettan är att Freddy plötsligt tänker ta sig ut i den verkliga världen vilket tar bort själva nischen med denna filmen då tanken är att han ska attackera sina offer när de är försvarslösa och ligger och sover och drömmer om honom vilket är mycket otäckare. Så bu för handlingen säger jag, annars är den i stil med de traditionella 80-tals skärckiskarna. Vill du läsa om ettan också kan du se de inlägget här

Nu ska jag i alla fall försöka hålla mig vaken, hoppas alla får en fin fredag! (Detta är nog förövrigt mitt tidigast blogginlägg någonsin, de tycker jag är en prestation i sig faktiskt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar