Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 11 januari 2013

Att träna för att träna!

En liten liten pump till en stor boll!
Sista dagen på psykiatripraktiken är nu officiellt över, spännande att gå vidare men sorgligt att få lämna en sådan fantastisk personal och lärorik avdelning. Nu är det bara en vecka kvar av termin tre och därefter startar termin fyra, helt otroligt! Men först ska vi ha helg och allt som hör helgen till, ikväll blir det fredagsmys som det så fint heter för imorgon ska jag stiga upp tidigt för då drar de gamla rutinerna igång på riktigt. Dags att träffa mina små karate light-elever vilket jag har sett fram emot hela julen så det ska bli skoj. Därefter kommer helgen erbjuda massa andra trevligheter men det pratar vi om så smånigom.

Igår fick jag troligen min sista julklapp från 2012. Julia och jag bytte julklappar igår och jag fick något som jag har tjatat om att köpa i över ett år. Tack för det Julia! Det som var mindre kul med med min fina pilatesbolll var ju att pumpa upp den. För medskickat till pilatesbollen fanns den minsta pumpen jag någonsin sett och bollen var 65cm i diameter. Ni kan ju gissa att det tog sin lilla tid att pumpa upp den så att säga, så där har tillverkarna tänkt till, man måste träna för att få träna, helt rätt!

På tal om något helt annat, jag är fortfarande grymt sugen på att börja skjuta pilbåge, undrar om det ska bli ett av mina äventyr för i år? Att börja skjuta pilbåge. Har ju bara velat börja skjuta pilbåge i över tio år, nu borde de faktiskt vara dags snart, hmm ja jag får klura över detta. Det är ju i alla fall det coolaste vapnet som finns och används alltid av de coolaste karaktärerna i filmer.

Robin Hood 

-Prince of the thives 

 (1991)
Robin Hood och hans nyvunne vän Locksley återvänder till England efter korstågen. Till sin förfäran upptäcker de att den hemska sheriffen Nottingham terroriserar folket i deras trakter. Robin Hood flyr ut i skogen där han finner folk som följer honom i kampen mot sheriffen.


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Äventyr, action


En lite lagom mysig film, bra skådespelare som Kevin Costner och Morgan Freeman (bara där liksom) , helt ok handling, en typsik Robin Hood film så att säga. Detta är en av mina absoluta favorit-tider i film, hade jag fått vara med i en film så hade de varit en film som utspelade sig i stor del i skogen, på en häst med pilbåge, bättre än så kan det inte bli! Älskar kläderna, miljöerna och krigsscenerna är något helt annat mot när de bara skjuter på varandra med automatvapen och bomber. Mysfaktor på hög nivå och en spännande film överlag, men dessvärre ingen superfilm.

3 kommentarer:

  1. Hmmm, har du inte fyllt systemålder???

    SvaraRadera
  2. haha jo det stämmer, syftar du på min beskrivning så tack! ska genast ändra :)

    SvaraRadera
  3. Vi har ju kompressor använd den hade tagit några sec o pumpa

    SvaraRadera