Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 7 januari 2013

Life is like a box of chocolates

Hej därute!
Jag bloggade inte igår, jag kan ärligt säga att det var för att jag hade hjärnan på någon helt annan plats. De var en riktigt tuff dag på praktiken som jag inte riktigt var beredd på och som jag även hade svårt att hantera. Därför skrev jag inte igår, tack till personalen på piva/paka för att ni gav mig sådant stöd igår. Ni är helt fantastiska!
Så tack vare detta är dygnet omvänt igen. Inte så skoj men de löser sig, börjar ju inte speciellt tidigt imorgon i alla fall. Men nu försöker vi släppa det och blickar framåt.
Gym, dojo och plugg blev det idag. Höll terminsuppstarten idag och det var härligt att få se alla elever i sina nya bälten. Ett tufft pass blev det så här efter alla högtider, men det fixade dem bra.

Dags att vara lite klyschig igen, men om du faller så gäller det att resa på sig och se det som en erfarenhet. What doesn't kill you makes you stronger.
Som denna kloka man säger "Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." 

Forrest Gump 

(1994) 
Forrest Gump är kanske inte den smartaste människan som finns, många skulle till och med kalla honom dum. Men så länge man följer sina egna vägar så kan man vara med om helt otroliga saker och det är precis vad Forrest Gump är. 

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++++
Genre: Komedi

Kan ju vara en av de bästa filmerna som finns. Tom Hanks är helt otrolig i rollen som Forrest Gump och filmen i sig är rolig men samtidigt väldigt tankvärd och stundtals riktigt sorglig. Forrests liv kanske är lite väl otroligt egentligen, han har varit med om ALLT. Men det är lite charmen i filmen, fantastiskt fin film, har sagt det förut och jag säger det igen det här är en måste- film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar