Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 5 januari 2013

Otäcka sjukhus

Att vända på dygnet gick utmärkt, tackar som frågar! Däckade framför tvn vid sju-tiden därefter vaknade jag vid elva och somnade om igen vid ett, sen vaknade jag helt av mig själv vid nio. Underbart! Därefter blev det promenad till city gross för att köpa frukost och sen blev det gymmet på det, sist men inte minst blev det ett kvällspass på praktiken så det har helt enkelt varit en toppendag!
Nu är det bara 3 pass kvar på min nuvarande praktik. Känns lite sorgligt om jag ska vara ärlig för jag trivs superbra, hoppas  att nästa praktik blir lika bra. Imorgon väntar ytterligare ett kvällspass och det gillas skarpt.

Att gå hem från praktiken är dock inte riktigt lika kul, eller i alla fall inte att gå i alla kulvertar under sjukhuset. Gångarna är långa och obehagliga och allt ekar. Inget trevligt ställe, det är ju tur att sjukhus är fina och snälla ställen... eller?

Bårhuset 

(2008)
En bil med ett gäng med ungdomar kraschar plötsligt och som en skänk från ovan dyker en ambulans upp som tar dem till ett närliggande sjukhus. Men det här sjukhuset har lite speciella metoder var de gäller vård och ungdomarna ångrar plötsligt att de följde med till sjukhuset. 

Film: +
Handling: +
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Skräck 

Det klassiska upplägget med fem ungdomar varav ett är det femte hjulet är inget undantag i denna film. Min åsikt om denna film var att den bara var allmänt märklig. Skum handling, alldeles för mycket blod, splatter och groteska scener. Tycker ju att ungdomarna borde förstått redan när de hoppade in i ambulansen att det var något skumt i görningen och definitivt när de kommer till sjukhuset. Scenerna och effekterna var välgjorda men som sagt så var de alldeles för mycket. Jag föredrar skräckfilmer där de överlåter lite till fantasin, jag mådde illa i större delen av filmen och jag är inte speciellt känslig. Nej inget jag rekommenderar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar