Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 25 mars 2013

Rolig, mysig, härlig men också lite plågsam helg












Andra helgen i Stockholm är nu avklarad och en ny vecka har börjat. I helgen besökte vi två vänner som vi träffade förra året på Sweden Rock, två fantastiskt trevliga människor som jag verkligen hade sett fram emot att träffa igen. Så helgen kunde ju inte riktigt gå fel! Vi kom upp på fredag eftermiddag till en av de godaste måltider jag någonsin har smakat, plankstek! Första gången jag åt det och det var helt fantastiskt gott, det ska ätas fler gånger. Därefter blev det lite god dricka och Pictionary på wii, kan ju vara ett av dom roligaste sällskapsspelen jag har spelat på en spelkonsol. Mycket skratt blev det även ifall förlorarna blev lite bittra.
















Dagen efter var det dags för själva huvudmålet för resan, pappa och jag skulle tatuera oss. Första för pappa och tredje för mig. Blev helt grymt nöjd med min, är helt klart den finaste jag har hittills och även den som betyder mest för mig än så länge. Så tack Madde för ett toppenjobb! Pappas blev också urgrymt snygg så att åka 50mil upp och 50mil ner var det värt för så gott sällskap och snygga tatueringar.
Efter tatueringarna blev det middag på en cool restaurang med väldigt god thai-mat, elefanter och blixtrande lampor. Resturang Tiger i Upplands Väsby rekommenderas varmt! På lördag-kvällen var vi nog alla väldigt trötta. Att kunna garva så mycket åt våra förvridna röster när vi lät som piff och puff (eller ja jag lät som en av Askungens möss) tack vare en grymt rolig app är minsann inte illa.


Lördagen var också en väldigt speciell dag eftersom jag och min snygging firade en månad, visserligen så var jag plågad större delen av dagen, men trotts det var det en mysig dag och jag ser fram emot fler ihop med mitt <3.






Min snygging bygger med stor entusiasm!
Min grymt söta överraskning!
Resan hem var lång men gick ändå ganska bra, det mest plågsamma var att tatueringen värkte hela vägen hem men med trevligt sällskap övervinner man det mesta. Om man bara vill finns det ju dessutom alltid grejer som kan underhålla en när det blir tråkigt. Musik, prata, mobilspel, eller kanske ett hederligt gammalt trick som choklad med överraskning(min överraskning var bäst)!




Som sagt en härlig helg med många skratt och en sådan rolig helg förtjänar ju också en rolig film. Återträffar är ju alltid skoj som tusan, även ifall det kanske inte alltid går som man först trodde.








American Pie: Reunion 

(2012) 
Vi mötte dom alla sommaren 1999, 4 småstadspojkar vars mål var att förlora sin oskuld. De har nu gått flera år sen sist, vilket har lett till en del förändringar medan en del är precis som det var förut. Men oavsett vad som har skett de senaste åren är det dags för en återträff med vännerna där allt kan hända. 

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi

En härlig komedi och är en av dom bästa American Pie-serien enligt mig, det bästa är att alla från orginalfilmen är tillbaka vilket gör att filmen blir så himla mycket roligare. Ganska sjuk humor många gånger och man bör vara på lite lätt flum-humör för bästa resultat. Men ett gott skratt, härlig handling och sköna skådisar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar