Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 5 mars 2013

Ja jag är lycklig!

Mina fina presenter från praktiken!
Jag vet bloggen! Det här är fruktansvärt dåligt av mig och den här gången så lovar jag att jag ska ta mig i kragen och uppdatera oftare! Vad har hänt på sistone, jo jag har slutat på min alldeles för fantastisk praktik med ett så pass fint omdöme att jag höll på att börja gråta. Jag har verkligen utvecklats på den här praktiken och det har jag mina två fantastiska handledare att tacka för och ett extra stort tack går ju till min kära T6 Sanna som har varit en superbra handledare hon också! Du kommer bli en underbar sjuksköterska de vet jag! <3

Och mer då, jo ni förstår det har hänt något alldeles fantastiskt, något som jag inte trodde skulle hända mig på ett bra tag då det var så länge sen sist. Har nästan glömt hur fantastiskt det är. Jag är förälskad i en helt underbar kille, eller nu mera min pojkvän. Det känns nästan overkligt, hur läskigt glad man kan vara, och desto räddare blir man, att behöva släppa någon så nära när man så många gånger har blivit sårad till tårar. Men det känns bra, det känns fantastiskt fint! Jag kan faktiskt förstå "dom där" människorna som berättar för hela världen hur lyckliga dom är och hur underbart bra allt känns, för jag har själv velat göra det flera gånger. Men ska försöka hejda mig... lite till i alla fall.
Jag kan sammanfatta det som så, att så glad som jag känner mig just nu har jag inte gjort på flera år, och jag kan faktiskt koppla bort saker och ting som gör mig ledsen, så tack Johan, tack du måste vara en av de mest  otroliga människor jag någonsin träffats. Varenda minut med dig har än så länge känts så bra att jag aldrig velat att de ska ta slut, och jag hoppas vi får många fler. Nu är det nog bäst att jag lugnar mig så jag inte skrämmer någon med min lyckobubbla! Men nu vet ni alla fall varför jag har varit lite offline här på sistone, men som sagt ska bli skärpning på det.

Men vad passar bättre än en äckligt lycklig film till en sån här äckligt lycklig tjej som jag är just nu?

 Love & other drugs 

(2010) 
Jamie jobbar som säljare inom läkemedels-branschen och börjar bygga sig en riktig succékarriär. Inget verkar kunna hindra honom, tills han möter Maggie som han blir störtförälskad i. Maggie vill ta vara på allt och leva livet. Frågan är om Jamie är villig att satsa på kärleken istället för karriären? 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++
Genre: Romantisk komedi

Ja ni vet ju vad jag tycker om den här typen av filmer. Alltid lite för förutsägbart och äckligt lyckligt större delen av filmen. Men just nu kände jag att det passar i min tillvaro, fast ska nog ge mig på något mer magstarkt, allt kan ju inte vara gulligt och mysigt jämnt. Men tillbaks till filmen Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway gör ett kanonjobb och filmen i sig är helt ok tycker jag, nog sagt! Hörs imorgon igen (jag lovar). 

2 kommentarer:

  1. <3 Tror du vet vem ;) kyss

    SvaraRadera
    Svar
    1. hih ja jag kan nog gissa det! kyss <3

      Radera