Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 19 mars 2013

Växla själv bilj*vel

Nej men godkväll ute i stugorna, lägenheterna, husen, eller vart ni nu sitter!
Igår insåg jag att kommande 5 veckor kommer jag inte har många minuter över till något känns det som. Praktik måndag-torsdag (oftast) från 8-17, därefter har jag träningar antingen 19 eller 20 varje kväll. När jag då åker buss till och från praktiken och att jag ibland kommer göra det till träningarna innebär att jag alltså har någon timme på eftermiddagen då jag får slappna av. På helgerna är det både karate och min snygging i Ronneby jag ska hinna med vilket alltså innebär, helgerna försvinner ganska fort dom med. Som sagt, hektiska veckor och jag ber om ursäkt redan nu om jag kommer ha svårt att boka in er de närmsta veckorna, det är inte ert fel utan jag har verkligen ingen tid över, så nu vet ni det!
Vidare till något roligare, vi var i Stockholm i helgen på tävling, vi fick med oss två medaljer hem och alla kämpade grymt. Inte lätt när man har åkt bil hela kvällen innan och ändå lyckas prestera så bra som de gjorde, så bra kämpat allihop!
Jag hade inte tänkte bli så långdragen ikväll, det har varit en lång dag med både praktik, bågskytte och karate så nu ska jag snart krypa ner i min säng och slå igång en film! Först ska jag bara skicka in en kamratbedömning jag visst har glömt bort.

Den här gången när vi var på tävling så fick jag hjälpa till att köra lite, som vanligt fick jag lite härliga pikar från Nicklas, och på något konstigt vänster lyckades jag även få pikar från Norge, vilket jag inte riktigt förstår då han inte ens befanns sig där... Men men de gick fint att köra, vi tog hos hem och ingen dog. Var spännande att få prova en automatare för andra gången i mitt liv, märkligt nog verkade den inte kunna växla själv när man körde på låga hastigheter vilket irriterade mig. Nej jag föredrar då växellåda, då kan man åtminstone går något åt när motorn börjar hacka. Dessutom är det ju så himla mycket roligare att köra med växellåda, då händer det lite grejer. Fast bilrace hade nog inte varit riktigt min grej i alla fall!

Fast and the furious 

(2001) 
Brian O'Conner jobbar som polis och hans uppdrag är att gå undercover och infiltrera ett streetracing-gäng för att försöka avslöja en brottshärva som gänget misstänkts för. Nu måste alltså Brian försöka ta sig in i gänget och bli accepterad för att få veta vad som sker, vilket kanske inte är det lättaste. 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Action

Gillar man bilar så är det ju en helt klart sevärd film, jag tycker tyvärr att handlingen är lite för tunn för min smak (som de flesta action tyvärr). Men skådespelarna är bra och bilarna är snygga. Godkänd film, otroligt häftiga stunt och andra trevligheter. Men som sagt en för tunn handling för min smak.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar