Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 6 mars 2013

Våren är på väg!

En riktigt härlig dag har det varit idag med fint väder, så pass fint att det räckte med tjocktröja som jacka när man hade högt promenadtempo, riktigt skönt! Såg ett av de första vårtecknen idag, cykelmannen (en välkänd filur i mitt bostadsområde) var på vift med sin cykel, precis som det ska vara, nu är det nästan vår! Var i skolan idag fick reda på att hela denna kursen var godkänd för min del, det kändes ju riktigt nice, på måndag tar vi nya tag inför den nya kursen som varar i sex veckor. Rödeby vårdcentral here I come!

Nu när solen har varit framme några dagar har jag varit på riktigt fotohumör vilket jag åtgärdade med att vara ute och fota lite. Alltid lika skoj så det blir det nog mer av den varannärmsta tiden. Ska inte bli så långdragen idag, ska snart iväg och ha det trevligt. Tänkte däremot dela en bild jag tog på mig själv igår.

Tröjan/jackan jag har på mig är ganska så nyinköpt från Gina och jag är sjukt nöjd, brukar aldrig handla där annars men den här kunde jag inte låta bli. Känns lite som att ha finuniform på sig, så igår kunde jag inte låta bli att tänka på sjövärnskåren med den tröjan och det fina vädret. Gud vad jag saknar den tiden och vissa dagar är jag så arg på mig själv att jag slutade trotts att jag vet att jag inte hade hunnit med något sånt. Vissa dagar är jag sugen på att söka till GMU eller något annat liknande. Men just nu känner jag att jag inte har tid med något sådant av flera olika anledningar så får leva på minnena från SVK så länge!

Fast å andra sidan skulle jag nog inte klara av att vara med om något sådant hemskt som krig, så på så sätt är jag inte så värst sugen på att göra det i alla fall, för vem gillar egentligen krig och andra tråkigheter?

Pearl Habor 

(2001) 
Den 7 december 1941 händer något oväntat på Hawaii. Det japanska flygvapnet har sitt mål i Pearl Harbor och de ska försöka sänka Amerikas stillahavsflotta. Desperat försöker amerikanarna svara på anfallet, vilket inte är så lätt då de inte förväntade sig den här attacken. 

Film: ++- (2,5)
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++
Genre: Krigsfilm/drama

Krigsfilm, som i de flesta andra krigsfilmer, är de vemodigt och sorgligt samtidigt som det är spännande och pulshöjande. En ganska bra film med ok skådespelare! Det är även en krigsfilm för de som gillar lite kärleksdrama då den här filmen innehåller ett riktigt triangeldrama. Godkänd men ingen höjdare!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar