Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 28 mars 2013

Dagens lärdom: Det gör ont att sticka sig själv i tummen!

Glad påsk kära vänner!

Nu är arbetsveckan slut för dom flesta och det är dags för långhelg vilket innebär för min del att jag har paus från praktiken tills på tisdag och ikväll ska jag till min snygging i Ronneby! Härlig långhelg, glöm inte äta god mat och mycket påskgodis. Egentligen är väl inte jag eller min familj de som firar påsk väldigt mycket, men det är alltid trevligt att ha en anledning till att träffas.
Så kan det gå!
Igår var jag hos sjukgymnasterna och arbetsterapeuten och hospiterade, det var otroligt spännande och inspirerande. Om jag någon gång tröttnar sjuksköterska-yrket är sjukgymnast mitt nästa val för det verkade mycket roligt! Vi fick även lite tid över hos sjukgymnasterna så vi tränade lite grann, det tog dom cirka 10 sekunder att se att jag har höftproblem (jag som tycker jag döljer det så bra). Men tydligen inte, så jag fick lite rehabiliteringsövningar till min höft som jag skulle gjort för typ 4 år sedan, men bättre sent än aldrig eller hur?  
Idag var jag på provtagningen och skulle gå med dom en dag, men hur startar jag morgonen, jo jag kör in nålen i min egen tumme! Bra jobbat, som tur var hade jag inte hunnit sticka patienten innan. De blödde som tusan och bultade duktigt i tummen resten av dagen, men sen gick det strålande fint! Min vänstra tumme var dock i vägen hela dagen och nu har jag ett snyggt blåmärke, men jag kommer då aldrig göra om samma misstag och det är ju bra!

Nej nu är det väl dags för en del av er att hoppa på kvasten och flyga till blåkulla eller hur är det man gör nu på påsken? För det finns väl häxor? Tur att det finns dom som skyddar oss i alla fall!

Hansel & Gretel 

-Witch hunters 

(2013) 
Hansel och Gretel blev som små övergivna i skogen och var på väg att bli mördade av en häxa. Men dom lyckades besegra häxan och upptäckte att häxans krafter inte kunde påverka dom. Nu flera år senare är Hansel och Gretel professionella häxjägare och deras mål är att utrota alla häxor. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Action

Riktigt häftig actionfilm som verkligen bör ses på 3D eftersom effekterna är grymma. Cool och nytänkande handling på den gamla sagan Hans och Greta , Riktigt tuffa skådespelare och helt fantastiska masker och sminkningar på häxorna, coola vapen och strålande kulisser. Mycket bättre film än jag trodde, den rekommenderar jag absolut. Spännande, fartfylld och lite kärlek. Tråkigt nog så har filmen fått massor av kritik vilken jag inte alls håller med om, jag säger bara: Se den!

2 kommentarer:

  1. Njut av ledigheten och ha en fin Påskhelg !

    SvaraRadera
  2. tack detsamma! hoppas du hade en bra påskhelg! :)

    SvaraRadera