Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 5 april 2013

Just tell me!

Då var ytterligare en parktik-vecka över och endast två återstår, därefter blir det ingen praktik för ens termin 6, så nu är det snart tillbaks i skolbänken! Nu är det nästan helg, ikväll väntar fredagsmys med min snygging därefter ska vi träffa folk på Harrys, mycket trevligt! På lördag och söndag väntar det hela dagar sprängfyllda med karate (me like) och så får vi se vad eftermiddagarna/kvällarna har att erbjuda i helgen. Men nu till något annat:

Något som jag stör mig otroligt mycket på är det här typiska "tjejbeteendet" att om man är arg på någon så måste man tala om det för varenda människa förrutom just den man är arg på. Varför är det så? Kan man inte bara tala om vad problemet är istället för att gå runt och vara sur. Det värsta av allt är ju när personen beter sig helt normalt ska krama en och fråga hur det är med en, men sen när man vänder ryggen till så talar personen i fråga om för alla hur taskig man har varit eller vilken idiot man är. Killar (överlag) kan åtminstone tala om när det blir arga, men tjejer (överlag)  kan som sagt inte det av någon anledning vilket gör mig väldigt frustrerad, är det inte bara skönare för alla att bara lösa vad nu problemet är och gå vidare, förhoppningsvis som vänner igen. Men tala åtminstone om att det finns ett problem! 
Så nu ber jag er snällt killar och tjejer, ni som känner er träffade att snälla rara, tala om för mig (eller den ni är sur på) om jag har gjort något fel så jag åtminstone får chansen att be om ursäkt eller förklara mig, de är väl det minsta man kan begära av någon som går runt och är arg i hemlighet. Jag brukar inte bli irriterad över många grejer men sånt här stör mig otroligt, så jag säger det igen. Tala om för mig om ni är arga eller besvikna på mig! Tack på förhand!

Just nu känner mig lite som den här otroligt kloka mannen. Jag håller med till fullo! Trotts att det är mycket rom i denna kropp så kommer det ibland några kloka väl valda ord. För det är just så jag känner angående detta, problemet är inte att du är arg, problemet är att du är arg för att jag inte förstår att du är arg, men ärligtalat hur ska jag kunna veta det om du inte talar om det för mig?
Jag känner att jag säger emot en av de traditionella regler som gäller bland tjejer, man ska tydligen inte behöva tala om något sånt, för det ska bara den andra parten fatta... jag förstår inte hur det kan gå ihop alla gånger. Allt hade varit mycket lättare om man bara sa som det var.

Men vad passar då bättre än att recensera en av dessa toppenrullarna? Så att ni kan få chansen att höra ännu mer klyftiga citat.

Pirates of the Caribbean 

- The Curse of the Black Pearl

(2003) 
Den fruktade Kapten Barbossa och hans sjörövargäng är några av de mest framgångsrika piraterna som härjar. När de en dag kidnappar guvernörens dotter Elizabeth Swan bestämmer sig hennes hemliga beundrare Will Smith att rädda henne. Men för att lyckas med detta måste han ta hjälp av den ökände piraten Jack Sparrow som också vill komma åt Barbossa och hans män. Men dessa piraterna är svårare att besegra än man har kunnat ana. 

Film : +++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Johnny Depp: +++++
Genre: Äventyr

10 år sen? Hur är det ens möjligt? Minns det som igår när jag såg denna underbara film på bio, det var då jag fick upp ögonen för min favorit-skådespelare genom alla tider! Jag kom ditt för Orlando Bloom men kom hem med ett brinnande intresse för vem denna Johnny Depp kunde vara. Min pappa sa att det var en märklig skådespelare och att detta var nog en av hans första riktigt bra roller över huvudtaget. Jag vägrade tro på det, inom en snar framtid gick det flera filmer med Johnny Depp som huvudrollsinnehavare och jag satt spikad till varje, sen dess har jag varit biten av denna talang! En förklaring till varför jag tycker att Johnny Depp är den bästa skådespelare som finns har jag kanske tagit upp tidigare, och om jag inte har det så lovar jag att göra det någon annan dag. Gör jag det nu blir det nog längsta blogginlägget jag någonsin har skrivit. Så som sagt de tar vi en annan gång. Tillbaks till filmen. Som ni förstår så tycker jag att skådespelarinsatserna, inte bara Depp, utan alla är så himla bra på olika sätt. Visst vissa är starkare än andra men överlag riktigt bra. Handlingen är grymt bra, pirater är ju alltid coola liksom, behöver ju inte säga mer om det. Kostymerna, effekterna, detaljerna och miljöerna, ja de kan inte bli så mycket bättre. Helt klart en film i världsklass i mina ögon!    


1 kommentar: