Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 3 april 2013

8-17, inte min grej

Allt bra med er? Med mig är det fint! Hade en otroligt trevlig och mysig påsk på alla sätt och vis och hann träffa en hel del med folk. April har nu officiellt börjat och våren bör dyka upp när som helst (får vi hoppas). Jag slapp April-skämt i år vilket var skönt, endast min mobil spelade mig ett litet spratt och la av några timmar, nu fungerar den lika illa som vanligt igen. Jag vill uppdatera mitt abonnemang nu tack! 

Det är en sak jag har upptäckt, "normala" arbetstider är verkligen inte min grej. Har först svårt att somna om kvällarna och får därmed lite sömn eftersom jag aldrig vänjer mig trotts att det nu har gått tre veckor. Att jag dessutom inte bara är morgontrött utan att jag är en jäkla stenväck zombie till klockan tio gör ju inte saken bättre. Det är ju tur att jag åtminstone kan glädja mig åt att jag trivs på min praktik och att personalen är otroligt trevlig! Men nej lite mer oregelbundna tider är mer min grej, i alla fall till att börja mitt arbetsliv med. Sen får man väl se vad som händer långt in i framtiden, men kontorsjobb blir nog aldrig min grej, inte om det är såna här kollegor i alla fall....

Kontoret 

säsong 1 

Ove Sundeberg (Solsidan), är chef för ett kontor och ser sig som en far till all sin personal. Dock kan han ibland bli lite väl personlig och en del ur personalen blir lite obekväma i hans närvaro. Men hur trevligt kan en personalstyrka ha? Eller otrevligt beroende på vems ögon man ser det. 

Serie: +
Handling: +
Skådespelare: +++
Miljö: +
Genre: Komedi

Usch, nej fy! Var den amerikanska versionen på den här serien kass så är det här ännu värre. En riktigt kass serie med noll handling och bara konstig filmning. Skådespelarna är väl ok, men det är synd att Henrik Dorsins roll (Ove Sundberg) inte riktigt håller i denna serie, förstår inte hur den har kunnat göra ytterligare en säsong. Nej undvik om ni kan tycker jag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar