Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 19 juli 2012

En fin stockholmstur!

Hej! 

Ja jag lever faktiskt. Ber om ursäkt för den urusla blogguppdateringen de senaste dagarna. Men om jag ska vara ärlig har jag inte riktigt hunnit med att uppdatera då jag har varit bortrest ett par dagar och har haft allt för trevligt för att hinna uppdatera. Den här gången inleddes min resa av en 9 timmar lång busstur som inte var allt för bekväm. Men att ligga i ett buss-säte funkade faktiskt över förväntan. Väl på plats var jag förvirrad som vanligt som jag blir på platser jag inte har varit på minst 5 gånger. 

Jag, Viktor och min sjukt mysiga tröja <3
Min lilla mini-semester ledde den här gången till Stockholm för att hälsa på en väldigt fin person som jag träffade på sweden rock i år. När vi var på plats i hans hus blev jag bjuden på en riktigt god middag som två av hans vänner hade gjort. Tackar för de! Sen blev de lite öl och Whiskey, sen var de dags för fest. Träffade massor av trevligt folk, var uppe på tok för sent/tidigt och blev väckt av en högljud tv alldeles för snabbt efter att jag hade somnat. 

Ett ledsamt regnigt Stockholm
Stockholmare blir jääävligt slitna och trasiga efter fester har jag förstått, men en dag i soffan och film är ju inget jag tackar nej till i alla fall. Tur att jag i alla fall kunde hålla morgonhumöret i styr dessa dagarna.

Jag hann träffa den förtjusande Sara på en lunch/fika mitt inne i stan och som alltid snackade vi non-stop i flera timmar. Det får vi göra om snarast. 

Resten av tiden uppe i den stressade huvudstaden har spenderats med film, mat, lite bilturer och allmänt mys tillsammans med Viktor. Han försökte få mig att dricka kaffe, de smakade riktigt riktigt illa och jag var tvungen att skölja ner de med vatten. Jag däremot fick honom att både äta sushi och tycka de var gott men med en "konstig" smak och dessutom kolla på twilight, både 1,2 &3(!) Jag tror visst de står 3-0 till mig ;)
Revansch nästa gång vi ses? 

Det finns så mycket att berätta men tror jag jag stannar där. Tror att Stockholm var lite ledsen när jag skulle åka då de haglade, blixtrade och ösregnade riktigt brutalt när vi skulle börja åka söderut igen.Vill tacka alla inblandade för en riktigt trevlig tur till Stockholm, de var faktiskt inte riktigt så läskigt som jag trodde, bara nästan! Nej skämt å sido. Jag har haft de kanon och jag hoppas vi ses snart igen. Speciellt tack till Viktor, saknar dig redan <3 

Och till alla er som har fördomar om stockholmare ber jag er snällt att umgås med dem. Jag lovar att man ändrar uppfattning snabbt som tusan, speciellt om man umgås med härliga söderkisar! 

Stockholm Boggie 

(2005)
 Jerka har betstämt sig för att ta ett ångestfullt beslut. Han tänker ta paus med sin flickvän Terrorese efter att ha varit tillsammans i fem år. Men ingen kunde bli gladare över detta än Jerkas kusin och bästa vän Hoffe som bestämmer sig för att hjälpa Jerka att gå vidare och ge sig ut och ragga. Jerka och Hoffe ger sig ut på äventyr med en vacker äventyrslysten tjej vid namn Nathalie som lyckas väcka känslor hos båda kusinerna. Men Terrorese har drabbats av ett psykbryt och förföljer Jerka för honom tänker hon inte släppa i första taget.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Komedi

En riktigt mysig sommarfilm med härlig feeling genom hela storyn. En go ungdomsfilm med sköna skådisar. Absolut en svensk film man bör se om man gillar Stockholmsmilö, fest och allmänt sommarmys.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar