Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 13 juli 2012

Monopolkväll och besökare i badrummet

Godkväll där ute i sommarnatten!

Gos med Zelda
Idag har jag haft en mysig dag helt själv i huset. Jag har dansat lite zumba, kollat lite på tv, spelat poker på tok för länge och haft kvalitetstid med våra underbara katter som alla har hjälpt mig med att äta upp de cheese ballz som var kvar. Känns bra att ha katterna springandes runt benen även ifall de är i vägen i bland. Haft en trevlig tv-kväll med min mamma också. Men imorgon får jag ta och röra lite mer på mig!

Jag tränade ju faktiskt ett pass karate i tisdags, de kändes riktigt härligt att vara tillbaks i dojon här hemma, man hade saknat alla människor. Passet var nog ganska lagom tungt för att vara första på länge fast ett par av övningarna känns de som om jag behöver öva mer på!

Zelda & Eddie
Igår hade jag en fin dag med några av de bästa. Först kom Jacob till mig och de kändes så himla kul att se honom igen efter så lång tid. Speciellt när man är van vid att umgås flera gånger i veckan. Därefter gav vi oss ut på Skönstavik och badade ihop med Fanny och Linn. På kvällen blev de massor av onyttigheter som päronglass och chips, och de allra bästa, coca cola i glasflaska! <3 (Nej de smakar inte likadant som plastflaska). Sen blev de monopol, till en början gick de åt helvete för mig, sen vände de och jag låg i topp, men därefter vände de igen. Jag slutade på en stark andra plats och jag kände hur min dåliga förlorare bubblade inom mig men lyckades bita ihop ganska så bra tror jag. Kvällen avslutades med lite Disneyfilm. En underbar onsdag med väldigt saknade människor blev de och de kan man ju inte direkt klaga över även ifall man förlorar i monopol.
Fanny som övar att gå på vattnet! 

Något som däremot inte var lika fint med onsdagen var att jag på morgonen blev väckt av att någon gick på toa på nedervåningen, klockan var strax efter tio eftersom jag just hade stängt av mitt alarm. Jag tänkte att de var ju märkligt mamma skulle ju vara hos mormor till halv tolv, men jag tänkte inte mer på de utan somnade om en timme till. Vid tolv tiden gick jag ner på nedervåningen och frågade då mamma varför hon inte hade varit hos mormor. Hon svarade att de hade hon visst varit, hon kom precis hem. Men ändå har jag alltså hört någon gå på toa trotts att jag var ensam i huset och vad jag vet kan inte katterna gå på toaletten. Känns lite läskigt. Men samtidigt har jag mina misstankar om vem de är och då är de inte så farligt. Men man kan inte rå för att oförklarliga saker får en att fundera och bli lite skraj ändå, men så länge spökena är snälla så är de helt ok att de finns i huset, till skillnad från dessa spökena.

House on haunted hill 

(1999)
En grupp med människor får en inbjudan till ett event i ett stort hus. Dealen är att de ska befinna sig i huset en  hel natt och i så fall kommer de gå därifrån 1 miljon dollar rikare. Ända villkoret är att de ska överleva natten.

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++
Genre: Skräck




En film som jag har gillat sen jag såg den första gången även ifall den egentligen är ganska dålig. En del av effekterna blir bara löjliga, speciellt i slutet som de brukar bli när filmerna spårar ut. En tuff och obehaglig tanke bakom själva storyn av filmen även ifall den ibland som sagt urartar. Men bra skådespelarinsatser och scenografin är stundtals riktigt ruggig. En ok film!



(Tyckte de var dags med lite skräck nu när jag har haft mycket svenskt och mycket komedier)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar