Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 4 juli 2012

Grattis farmor!

Idag har de varit en mycket speciell dag. Min farmor har fyllt år. 64 om man ska vara petig, men de är verkligen inte gammalt! Tänk att hon både ha fått två underbara söner som båda har fått barn, varav min pappa som till och med har fått myndiga barn (jag!). När jag var liten så sa jag alltid till farmor att hon inte var gammal och att hon aldrig skulle bli gammal heller, hon skulle leva tills hon var över 100 år hade jag bestämt. Men gammal de blev man aldrig tyckte jag.

Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg så har min farmor betytt mycket när jag har haft mina funderingar över livet och döden. Det känns verkligen som om hon förstår mig och att vi tänker likadant och de känns väldigt bra.

Min farmor har alltid betytt mycket för mig, även om jag ibland vet att jag är dålig att visa det. Men jag vill att hon ska veta hur mycket jag tycker om henne och hur ofta jag tänker på både henne och farfar.

Sommarana och jularna på jämjö kommer ju alltid vara ett varmt minne inombords. Alla hemliga resor vi har gjort till Tosselilla, Ullared och Ölandsdjurparkoch många andra ställen har alltid varit lika roliga. Farmor som alltid med glädje har filmat alla skolavslutningar och luciatåg sen lekis. Alla middagar som har blivit filmade och alla bus i trädgården. Ibland var man så trött på kameran som alltid dök upp, men nu är man så glad att de finns.

Farmor lärde mig de underbara tricket att sätta plastfolie över sitt glas på sommaren och sticka ett sugrör i de så inga insekter (speciellt getingar) skulle landa i glaset. Hon köpte mina första högklackade skor till mig, jag stukade fötterna på högklackat redan på den tiden. Farmor som försökte lära mig att myggbet kliar inte om man säger att de inte kliar... de funkade tills jag var 7 ungefär. Hon har alltid varit lite överbeskyddande min lilla farmor och säger alltid själv att hon är tjatig. Men jag vill i alla fall att du ska veta att jag älskar dig farmor och jag hoppas att du har haft en underbar födelsedag! Kram från ditt barnbarn <3

PS. Hoppas att eran husbilstur gick bra, och jag håller tummarna för att ni hade tur med vädret.

Vi hade i alla fall tur med vädret -igen 

(2008)

De har gått 30 år sen Göstas och Guns misslyckade resa. De är dags att ge sig ut ännu en gång, men den här gången i Göstas nyinköpta husbil. De ska bege sig till deras sons bröllop. Gun vill egentligen flyga upp men Gösta lyckas övertala henne till en sansad husbilstur... som inte lyckas bli så sansad som de hade önskat.

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++
Genre: Komedi

Den här filmen kan dessvärre inte jämföras med ettan över huvudtaget som är en riktig klassiker. Stundtals är de en del riktigt roliga scener och paret "Gösta och Gun" är sig likt. Men dessvärre blev den inte så bra som man hoppades på.


Ännu en gång grattis, eller som man säger på norska, gratulerar med dagen farmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar