Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 1 juli 2012

Va de den dära semifinalen ikväll?

Ny månad med nya friska tag. Eller nåja nästan i alla fall. Traditionsenligt när jag ska jobba dag så blir de lite sömn, inatt var de rättare sagt 3 timmar. Men hey dagen gick kanonfort så de gick bra. När jag kom hem var jag lite seg men bestämde mig för att sticka ut och springa, men just då självklart börjar de spöregna och åska som fan. Fick väl över den svenska åskan som var häromdagen. Moder jord diggar mig helt klart!

Pappa kommer hit imorgon! Ser fram emot att bo ihop med någon en vecka nu innan jag sticker hem, enda nackdelen är att jag måste tvätta och göra snyggt innan han kommer hit, man vill ju verka duktig liksom.

Ikväll är de då EM-final i fotboll om jag inte har missuppfattat allt. Har tjatat den senaste veckan på alla som har kollat och frågat om de var final ikväll, de var de förstås inte. Jag frågade inte direkt av nyfikenhet för jag tyckte de var kul. De ska mest bli skönt att inte behöva se alla statusuppdateringar om hur underbart eller värdelöst saker och ting är, bra eller anus som Filip & Fredrik skulle ha sagt. "Ja men ge fan i att titta på facebook då tänker en del", ja men de är svårt att ge fan i det när man är en facebook-nörd som jag. Men hej! Klart får folk skriva va dom vill de gör ju jag med och vissa tycker säkert att mina statusar är grymt irriterande så de jämnar nog ut sig.

Jag gillar att titta på sport på TV egentligen, faktiskt de gör jag verkligen. Uppskattar verkligen t.ex. hockey, handboll och friidrott, men fotboll har jag alltid haft svårt för. Inte bara för att de nästan aldrig händer något mer än att bollen skjuts fram och tillbaks, planen ska dessutom vara över hundra meter lång så de tar flera minuter innan de är framme vid andra lagets planhalva... och sen skjuter vi tillbaks den och börjar om. Nej de är verkligen inte bara därför. De som gör så att jag inte klarar av att titta på fotboll är alla filmningar, jag sitter bara och blir irriterad och tänker: Amen va fan, ta de som en man! Seriöst vem vill fuska sig till bollen hela tiden. Så himla tråkigt. Stefan Schwarz, där har vi en riktig krigare, tänk om folk började lira fotboll som han gjorde, jisees va kul de hade varit att titta då. Lite action så att säga. Nej men allvarligt talat, hälften av alla fotbollsspelare hade kunnat få jobb på dramaten redan imorgon! Bara att lämna in några sekvenser från matcherna till regissören.

Nej förlåt, nu ska jag sluta klaga, jag vet ju hur viktigt de här med fotbolls-snack, uppspark, inspark och efterspark är för en del och de är verkligen helt ok. Men jag kan säga så här, just ikväll är de jävligt skönt att bo själv och ha ett xbox redo nu när alla ska se bollen rulla i EM finalen, jag säger go Spanien! För de var i final va? Se upp bara så att inte fotbollsintresset blir allt för stort, för utan att du vet de kan du faktiskt såra någon...

Svensson Svensson 

- I nöd och lust 

(2011)
Gustav och Lena ska fira sin 30e bröllopsdag tillsammans. Men Lena har tröttnat på Gustav och hans ständiga sport-tittande, Gustav har inte riktigt hängt med på vad som är problemet. Lena ger Gustav en sista chans att visa att hon är viktigare än fotbollen. De åker iväg på en romantisk resa tillsammans, men när Tommy Franzén dyker upp på samma hotell blir allt mycket jobbigare än vad Gustav först hade trott.

Film: ++
Handling: +
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi

Egentligen kan man väl inte påstå att den är speciellt bra, och man saknar deras barn i hela filmen. Men Susanne och Allan gör åter igen ett bra jobb som de gifta paret Gustavsson. Som sagt egentligen lite lam handling, men de är ju trotts allt Svensson svensson.

Nej nu ska jag inte störa mer i den livsviktiga händelsen på tv. Låt facebook-statusarna börja!



2 kommentarer:

  1. du kan ju alltid spela lite FIFA på xboxen :)

    SvaraRadera