Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 6 juli 2012

Vitvaror, en krånglig del i livet

Sista arbetsdagen imorgon fram till augusti. Efter imorgon klockan 15.00 har jag semester. I fem veckor! Har minst tre ställen jag kommer vara på. Karlskrona (såklart), Stockholm & Göteborg. Kommer bli fem underbara veckor. Men jag kan inte riktigt släppa tanken om att åka till London nu innan OS och se Fantomen på operan med Peter Jöback. Hade varit underbart! Synd bara att jag inte har hittat någon som kan åka med mig över en helg, man vill ju liksom inte åka själv heller. Nåja vi får se vad som händer.

Pappa är här nu! Sällskap, detta underbara fenomen. Som jag har konstaterat innan så är jag ingen direkt ensamvarg, visst har de varit skönt att bo själv... första veckan. Sen längtade jag bara efter sällskap. Pappa och jag har haft de riktigt trevligt speciellt igår då vi båda var lediga. Då blev de lyxmiddag (kött, pommes och bea! dog lite grann). Sen blev de även filmvaka med resident evil 3 & 4. Pinsamt nog hade jag aldrig sett någon av de filmerna tidigare så i tisdags tittade jag även på 1 & 2. Jag måste säga att jag gillade alla fyra väldigt mycket även om jag var förbannad på filmerna flera gånger. Längtar till 5an som kommer i höst. Pappa kan till och med tänka sig att se den på bio! De händer inte ofta. Så till hösten blir de bio förhoppningsvis.

Vad annars då, jo jag har konstaterat att tvättmaskinen här i Norge inte är min homie direkt. I måndags skulle jag vara duktig och tvätta tills pappa kom. Så de gjorde jag, sen skulle jag även vara duktig och hänga upp tvätten för de är ju också något man behöver göra, ni vet om man saknar torktumlare. Så när tvätten var färdig och jag skulle öppna dörren så tog de tvärstopp och jag tänkte, amen vafan jag gjorde ju så här innan. Men jag gick i alla fall och kollade instruktionsboken efter fem minuters slitande och meckande med tvättmaskinsluckan. Men där stod ingenting så jag bestämde mig för att göra ett försök till. Poff sa de, dörren öppnandes och ut välde vatten över mina fötter... "jättekul, jag börjar jobba om en timme idiotmaskin!" Så jag slog snabbt igen luckan och ställde in programmet på töm och centrifugera (vilket man INTE ska behöva när man har valt program 9). Suck. Nåja jag blev lite gladare när maskinen gjorde de samma mot min kära tekniknörds-far och kom fram till att de är tvättmaskinen som är dum och inte jag. (Fast pappa var smart nog att kolla innan om de fanns vatten kvar innan han försökte öpnna dörren).

Vi kan kanske med detta konstatera att jag inte platsar att jobba i en vitvarubutik i alla fall, de är ju tur att de finns människor som dessa som jobbar där istället... eller?

Lite som du 

(2005)

Kicki har precis börjat jobba i en vitvarubutik där en man som heter Niklas också jobbar. Det slår inte direkt gnistor om dem, snarare så ogillar de varandra. Men de har i alla fall en sak gemensamt, båda två kämpar för att få tillbaks sina ex och de bestämmer sig för att knyta en allians tillsammans.


Serie: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++
Genre: Drama/ Komedi


Faktiskt en förvånansvärt bra svensk serie, både humor och allvar. Visa scener, speciellt när Niklas repar med sitt syntband så skrattar man riktigt gott. Seriens tanke är fin och de är bra och ganska så välkända ansikten med. Klart godkänd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar