Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 13 juli 2012

Ingen Jason-kväll den här gången heller

Idag är det alltså fredagen den 13e. Märkligt nog har jag inte sett någon statusuppdatering om att man ska akta sig idag. Märkligt, de brukar de alltid vara annars. Som jag har skrivit tidigare i bloggen brukar ju jag och min käre bror ha fredagen den 13e myskväll när de datumet infaller. Men de senaste gångerna har de inte blivit av, och inte heller denna gång. Väldigt sorgligt. Nästa gång måste vi ha filmkväll Jimmy!

Idag har de spelats lite mer poker. Gick ganska mycket plus idag och de är ju alltid trevligt.
Min pokermaskot Zelda!

Ska jag ta de som en förolämpning när de börjar lossna stora fjädrar från skrivbordsstolen när jag sitter i den och skriver... Bara så du vet stolen, jag väger precis lika mycket som när jag åkte till Norge. Du kanske bara retar mig för att jag tog två portioner vid middagen. Oavsett så var de inte ok. Var ska du göra nu? Rasa sönder med? Hmmf!

Snart ska jag börja göra mig i ordning för en 20 års fest som börjar snart. Superskoj! Insåg just att jag även måste hinna packa då jag sätter mig på en buss imorgon som kör norrut till en stor läskig stad. 9 timmar kommer de ta. Nåja jag tror jag kommer få ett par riktigt fina dagar uppe i storstaden <3.

Nej nu måste jag börja fixa här. Hoppas de räckte med min otur för dagen att stolen typ gick sönder så att man till exempel slipper bryta fötterna när de är dags att ge sig ut på fest (ska dock inte ha högklackat ikväll, känns lite vågat med tanke på datumet). Känns i för sig lite oroväckande att vi ska festa i rödebyskogarna... vem vet vem som gömmer sig bland träden?

Fredagen den 13e del 4
(1984)
Jason vaknar upp på bårhuset och han är fast besluten om att hämnas på familjen Jarvis och några tonåringar som råkar komma i hans väg. Men den unga Tommy Jarvis är en skräckfantast och är extremt duktig på masker och kostymer och de är inte mycket han blir skrämd av. Har Jason mött sin överman i en liten pojke?

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: +++
Genre: Skräck


Som den fredagen den 13e tönt man är så tycker jag även den här är bra. Självklart inte lika bra som ettan, den kan ingen slå. Dessvärre blir ju filmerna sämre och sämre med en del undantag. Men den är fortfarande bra. Morden lika brutala och nytänkande som alltid. En 80-tals skräck man helt enkelt inte bör missa om man gillar slasherfilmer!

Jaha Stockholm! Vi ses imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar